رویداد «نما» در استان قزوین برگزار می‌شود

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ثبت نام جوانان در رویداد نوآوری مشارکت اجتماعی یا نوآوری در مشارکت اجتماعی «نما» تا ۱۹ خرداد انجام می‌شود.

امیر اسلامی صدر  معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان  گفت: بر اساس اعلام دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، رویداد «نما» از امروز تا ۱۹ خرداد ماه، برگزار می‌شود.

وی افزود: از جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله دارای ایده نوآورانه برای حل مسئله اجتماعی دعوت می‌شود تا در این رویداد ثبت نام کنند.

اسلامی صدر تصریح کرد: رویداد نوآوری مشارکت اجتماعی یا نوآوری در مشارکت اجتماعی با عنوان «نما» فرصتی برای فراخوان ایده‌های جوانان در حوزه خلاق و نوآورانه است که افراد با حضور در این رویداد می‌توانند مسائل اجتماعی مورد نظر خود را طرح کرده و پاسخی که برای حل این مساله در محیط پیرامونی خود نظیر دانشگاه، محله، شهر و کشور دارند را تدوین و در سامانه namaevent.com درج کنند.

معاون جوانان استان قزوین بیان کرد: جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله در قالب تیم‌های سه تا پنج نفره می‌توانند با مراجعه به پایگاه namaevent.com ضمن ثبت اطلاعات گروه خود ایده و مسئله مورد نظر را نیز ثبت کنند.

وی گفت: ثبت نام «نما» از امروز آغاز شده و تا ۱۹ خرداد ادامه دارد و در پایان مهلت ثبت نام ایده‌هایی که به دبیرخانه رویداد رسیده غربالگری می‌شود و به صورت پهنه محور و منطقه‌ای در پنج نقطه از کشور «بوت کمپ» یا اردوی پایانی این رویداد برگزار می‌شود. 

اسلامی صدر اظهارداشت:در هر منطقه ۱۵ گروه از استان‌های پیرامون آن منطقه از ایده‌های برتر به این «بوت کمپ» دعوت می‌شوند.

وی گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، اصفهان، گلستان و سیستان و بلوچستان پنج نقطه تعیین شده برای برگزاری بوت کمپ در نظر گرفته شده و منتخبان در قالب ۱۵ گروه یا تیم از استان‌های مجاور این پنج نقطه به این استان‌ها برای شرکت در بوت کمپ دعوت می‌شوند و در قالب یک اردوی آموزشی و توانمندسازی سه روزه ایده‌های برتر مورد ارزیابی و توانمندسازی قرار می‌گیرد و در هر منطقه ایده برتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این مسئول اظهارداشت: حمایت از ایده‌های برتر شامل معرفی تیم‌ها به شبکه زیست بوم نوآوری کشور، انجام حمایت در قالب تسهیلات، اعطای وام‌های کم بهره، ارائه مشاوره و منتورینگ ظرف شش ماه پس از برگزاری رویداد صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله که برای حل یک مسئله ایده نوآورانه دارند و می‌تواند جمعی از مردم را برای حل آن مسئله به میدان آورده و مشارکت اجتماعی آن‌ها را فراهم کند می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. 

اسلامی صدر اظهارداشت: در واقع ایده‌ای که افراد مطرح می‌کنند باید منتهی به حل مسئله با مشارکت دیگران شود تا هم افزایی دیگران را به همراه داشته باشد.

وی گفت: منظور از ایده‌ها، ایده‌های خلاق و نوآورانه‌ای است که بتواند حل یک مسئله اجتماعی را در گرو مشارکت جمعی از افراد و نه به صورت انفرادی دنبال کند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اظهارداشت: از دبیران تشکل‌های جوانان استان درخواست می‌شود با توجه به اهمیت موضوع نسبت حضور در رویداد ملی نما و انعکاس این رویداد در فضای مجازی استان جدی بوده و برای بهره برداری کلیه جوانان خلاق استان مشارکت فعالانه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار