گلخانه‌های همدان به ۷۰ هکتار افزایش می‌یابد

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: افزایش گلخانه‌های همدان به ۷۰ هکتار تا پایان سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار دارد.

اسدالله ربانی مهر روز دوشنبه در بازدید از گلخانه و دیدار با بانوی کارآفرین، توسعه کشت گلخانه‌ای را یکی از اقدامات جدی و اولویت دار دولت سیزدهم در راستای بهره‌وری از آب و خاک دانست و افزود: کشت گلخانه‌ای علاوه بر کم آبی بازدهی بسیار بالایی دارد و در سال‌های اخیر توسعه گلخانه‌ها در همدان بسیار مطلوب بوده است.

او با بیان اینکه همدان از شهر‌های فعال کشور در حوزه گلخانه است تصریح کرد: ایجاد و گسترش گلخانه‌ها علاوه بر مدیریت صحیح آب می‌تواند در حوزه کشاورزی و حرکت به سمت تولید دانش بنیان و تامین و بهره وری بالای مواد غذایی اثربخش باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان در این بازدید ضمن قدردانی از انگیزه و آینده نگری این بانوی کارآفرین گفت: اشتغال‌زایی در حوزه بانوان و توجه به حوزه کارآفرینی نقطه امیدوار کننده در توسعه کشور است.

ربانی مهر با تاکید بر اینکه از طرح‌های اشتغالزایی به صورت ویژه حمایت خواهد شد افزود: این گلخانه با حمایت دولت و اختصاص تسهیلات قابل توسعه است و در حوزه اشتغال و کشت نیز باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شود.

این بانوی کارآفرین در روستای یکن آباد دهکده‌ای شامل ۳ هزار و ۳۰۰ مترگلخانه، تولید عسل، آبیاری قطره‌ای و تحت فشار و کاشت میوه‌های های مختلف را راه اندازی کرده است و محصولات خود را به تهران و دیگر کلان شهر‌ها و حتی چند مورد صادرات به بازار‌های خارجی دارد.

ربانی مهر معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان به همراه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، حاجی اکبری معاون جهادکشاورزی با حضور در روستای یکن آباد از واحد کارآفرینی و گلخانه بانوی کارآفرین بازدید کردند.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد که در پارسال ۲۲۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شد که به اندازه ۲۰ سال گذشته بود و سطح کشت‌های گلخانه‌ای استان از ۲۰۰ هکتار به ۹۷۰ هکتار هدفگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.