۴۴ تن آرد ترمیمی در مهاباد توزیع شد

مدیر شرکت غله مهاباد گفت: ۴۴ تن آرد ترمیمی طی ۲ مرحله به منظور حفظ شرایط موجود و جلوگیری از ایجاد صف، در میان نانوایی‌های این شهرستان توزیع شده است.

خدر مازوجی مدیر شرکت غله مهاباد گفت: تاکنون ۲ مرحله آرد ترمیمی شامل ۲۲ تن برای جبران کاهش سهمیه پیش بینی شده که مرحله نخست آن توزیع و برای مرحله دوم نیز براساس نیاز نانوایی‌ها و با تصمیم کارگروه آرد و نان در بین نانوایی‌های فعال سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر حدود ۱۰۰ تن از آرد سهمیه مهاباد کسر شده بود، افزود: در راستای اصلاح سازی میزان آرد سهمیه به نانوایی‌ها بر اساس عملکرد کارتخوان هوشمند نصب در نانوایی از محل آرد یارانه یک ۶۷ تن و یارانه ۲ حدود ۳۵ تُ از سهمیه شهرستان کم شد.

مدیر شرکت غله مهاباد اضافه کرد: همچنین در راستای تسهیل دسترسی راحت شهروندان به نان، یک واحد نانوایی سایر در نزدیکی فرمانداری با ظرفیت روزانه هشت کیسه آرد فعال شده تا شهروندان در شیفت بعد ازظهر نیز بتوانند نان مورد نیاز خود را تامین کنند.

مازوجی با ذکر این نکات که بر اساس تعریفی که وزارت اقتصاد و دارایی در سامانه هوشمند سازی آرد و نان انجام داده است، تراکنش کارتخوان‌ها مبنای ثبت و ضبط عملکرد نانوایی‌ها است، گفت: خبازان بدانند عدم پخت نان، عرضه خارج از مقررات، بی توجهی به زمان پخت و تراکنش‌های نامتعارف قابل پیگیری، رصد و پایش است.

وی با بیان اینکه اداره غله نقشی در تعیین سهیمه آرد به نانوایی‌ها ندارد، تاکید کرد: مبنای تعیین سهمیه آرد در عملکرد دستگاه‌های کارخوان، رعایت زمان پخت نان و تراکنش کارتخوان‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.