عمل جراحی نادر برای خارج کردن توده‌های ۱۰ کیلویی از شکم خواهران دوقلو

توده‌های شکمی ۱۰ کیلویی در عملی بی سابقه و نادر از شکم خواهران دوقلو در آمل خارج شد.

دکتر فرشته یزدانی متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص انکولوژی وسرپرست تیم جراحی گفت: خواهران دوقلو حدود ۵۰ ساله با علائم مشابه درد شکم و بزرگ شدن آن به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند و پس از آن تحت نظر قرار گرفتند.

او افزود: پس از معاینه‌های اولیه توسط پزشک اورژانس و انجام آزمایش‌های لازم و سونوگرافی توسط متخصص زنان و زایمان، وجود یک توده بزرگ در شکم این دو خواهر دو قلو تشخیص داده شد.

سرپرست تیم جراحی بیمارستان امام رضا (ع) آمل ادامه داد: این توده بزرگ که از منشا رحم بوده، با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده و بزرگ شدن شکم بیمار به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.

دکتر یزدانی با اشار به اینکه یکی از خواهران دوقلو هفته گذشته و خواهر دیگر نیز این هفته عمل آن‌ها انجام شد، گفت: پس از عمل جراحی این دو خواهر توده‌های اضافی و رشد کرده که حدود ۱۰ کیلوگرم در شکم هر دو خواهر بوده به صورت کامل و موفقیت آمیز خارج شد.

او افزود: خوهران دوقلوی آملی پس از انجام ریکاوری به بخش جراحی زنان انتقال یافتند و نهایتا پس از دو روز تحت نظر در بخش، با حال عمومی مساعد مرخص شدند.

این متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام رضا (ع) آمل با بیان اینکه رشد توده‌ها درشکم برخی زنان، منشاء رحمی، ژنتیکی وحتی نوع تغذیه‌ای دارد، با تاکید بر ضرورت انجام بازدید‌های دوره‌ای بانوان در رده‌های سنی ۳۰ سال به بالا توصیه کرد: چنانچه فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه تا اقدامات تشخیصی و درمانی آن به موقع انجام شود.

برچسب ها: عمل جراحی ، توده شکمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار