اولویت استفاده از فناوری های نوین در بافت های فرسوده در دستور کار است

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: استفاده از فناوری های نوین در بافت های فرسوده برمبنای ابعاد و هندسه خاص این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

آقای محمد آیینی گفت: استفاده از فناوری های نوین که در تمامی حوزه های ساخت وساز کشور استفاده می شود، در حوزه بافت های فرسوده هم استفاده می شود و همواره با توجه به شرایط در حوزه بافت های فرسوده استفاده از این فناوری ها را در اولویت خود قرار داده ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ،با توجه به محدودیت های بافت های فرسوده  از جمله ابعاد و شکل های هندسی که در اراضی  این بخش وجود دارد؛  بنابراین استفاده از فناوری های که باعث کاهش زمان ساخت می شود، متفاوت است و باید از فناوری های خاص در این بخش استفاده کنیم که در این حوزه ما از تمامی شرکت های فناور در این بخش دعوت کرده ایم.

آیینی ادامه داد:در صورتی که فناوری های نوین زمینه ساز کاهش مدت زمان ساخت بافت های فرسوده شود، میزان مشارکت متقاضیان وساکنان در این بافت های فرسوده بسیار بیشتر خواهد شد.

آیینی افزود: حضور سازندگان و پیمانکاران در نمایشگاه های بافت های فرسوده همواره است، اما با توجه به هندسه متفاوت در بافت های فرسوده از شرکت هایی که زمینه ساز کاهش زمان ساخت می شود در صورت شرکت در نمایشگاه ها ما به عنوان واسطه  از حضور این شرکت ها استقبال می کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: در معابر طولانی که در بافت های فرسوده وجود دارد، استفاده از فناوری های نوین خود کمک می کند که این معابر با هزینه کمتری بهسازی و تجهیز شود و از سوی دیگر استفاده از این فناوری ها خود زمینه ساز کاهش مصرف قیر می شود که ما به عنوان شرکت باز آفرینی شهری از حضور این شرکت ها در بخش های فناوری استقبال می کنیم.

براساس این گزارش  دومین نمایشگاه تخصصی فناوری های ساخت وساز قصد دارد تا شرکت های دانش بنیان، نوآوری های خود را به سرمایه گذاران و فعالان این حوزه معرفی کنند. هم اکنون شرکت های دانش بنیان در حوزه خدمات به خوبی پیشرفت کرده اند و هدف این نمایشگاه این است که زمینه فعالیت و توسعه یا ضمانت های خرید محصولات دانش بنیان ها در حوزه ساخت و ساز نیز فراهم شود. حوزه مدیریت انرژی، هوشمندسازی طراحی، ساخت و اجرا، مصالح و ابزار جدید، بهره گیری از روش های مختلف انبوه سازی، از جمله موضوعات مدنظر در این دوره از نمایشگاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار