ضرورت آشکارسازی معضلات اجتماعی و فرهنگی

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز بر ضرورت آشکارسازی معضلات اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر معضلات و مشکلات خانواده‌ها و جامعه بازگو شود، توسط کارشناسان مورد تحلیل قرار گرفته و برای حل آن تدابیری اندیشیده خواهد شد.

سید عبدالرضا دستغیب در نخستین جلسه آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها که در خانه سلامت، امید و زندگانی برگزار شد، آسیب‌های اعتیاد بر خانواده و جامعه را موضوعی دانست که به راحتی قابل چشم‌پوشی نیست.

او با بیان اینکه بانوان، نهاد خانواده‌ها را مستحکم خواهند کرد، بر ضرورت آشکارسازی معضلات اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز همچنین گفت: اگر معضلات و مشکلات خانواده‌ها و جامعه بازگو شود، توسط کارشناسان و متخصصان حوزه و دانشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و برای حل آن تدابیری اندیشیده خواهد شد.

دستغیب گفت: بحران، تنها سیل و زلزله نیست و بحران‌های اجتماعی به مراتب آسیب بیشتری به دنبال خواهند داشت و ضروریست تا قبل از وقوع بحران، اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

او گفت: مصرف انواع مواد مخدر و محرّک، در بین افراد جامعه رواج پیدا کرده و اعتیاد مشکلات متعددی را برای خانواده‌ها به وجود آورده و علاوه بر خانواده، فرد معتاد، گاه برای جامعه نیز خطرآفرین و مشکل‌ساز است.

دستغیب گفت: این مشکلات می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به بنیان خانواده و امنیت جامعه وارد آورد، چرا که روی آوردن به رفتار‌های پر خطر و ارتکاب جرم از عوارض اعتیاد است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز راه برون‌رفت از معضلات فرهنگی و اجتماعی را هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد با حضور مستقیم مردم عنوان کرد و افزود: اجتماع سالم نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها در کنار مردم است و اگر توان همه دستگاه‌ها با مردم همراه شود؛ حرکتی عظیم در مسیر دستیابی به اجتماعی سالم روی خواهد داد.

اسکندری، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فارس هم در ادامه به موارد متعدد آسیب‌های اعتیاد بر خانواده و جامعه اشاره کرد و اعتیاد را یکی از معضلات بسیار بزرگ تمامی جوامع برشمرد.

او افزود: اعتیاد، موجب نابسامانی‌های بسیاری در زندگی شخصی و اجتماعی افراد خواهد شد و ضروریست با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مناسب در راستای پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز گام‌های موثری برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.