هفت مرکز علمی اصفهان در بین یک درصد برتر جهان

هفت مرکز علمی استان اصفهان در بین یک درصد برتر جهان قرار گرفت.

بنابر اعلام آخرین گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، هفت دانشگاه و موسسه پژوهشی استان اصفهان شامل دانشگاه کاشان و دانشگاه اصفهان، ۲ دانشگاه صنعتی شامل دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر شاهین‌شهر و ۲ دانشگاه علوم پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بنام‌های علوم پزشکی اصفهان و علوم پزشکی کاشان و یک پژوهشکده بنام پژوهشکده قلب و عروق اصفهان در بین یک درصد پر استناد برتر جهان قرار گرفتند.


براین اساس دانشگاه اصفهان در حوزه‌های موضوعی مهندسی و شیمی و دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه‌های موضوعی مهندسی، شیمی، فیزیک، علوم مواد، علوم کشاورزی، علوم گیاهی و جانوری، محیط زیست و بوم‌شناسی، علوم رایانه، زیست شناسی و زیست شیمی در فهرست دانشگاه‌های یک درصد پر استناد برتر جهان قرار گرفتند.


دانشگاه کاشان نیز در زمینه‌های موضوعی مهندسی، شیمی و علوم مواد و دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در حوزه پزشکی بالینی در این فهرست قرار دارد.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در حوزه‌های موضوعی پزشکی بالینی، داروشناسی و سم‌شناسی، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی، زیست‌شناسی و زیست شیمی توانسته در فهرست دانشگاه‌های یک درصد پر استناد برتر جهان قرار بگیرد که عملکرد برجسته‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را نشان می‌دهد.


پژوهشکده قلب و عروق اصفهان نیز توانسته در حوزه پزشکی بالینی در فهرست یک درصد پر استناد برتر جهان قرار بگیرد.


دانشگاه‌های پیام نور و آزاد نیز بصورت متمرکز در برخی حوزه‌ها در بین یک درصد مراکز علمی پر اُستناد برتر جهان قرار گرفته اند که تولید علم این ۲ دانشگاه مربوط به تولیدات علمی تمامی مراکز و واحد‌های دانشگاهی این ۲ دانشگاه در کشور است.


بر اساس آخرین گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و آخرین رتبه‌بندی پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) که مربوط به بازه زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ میلادی است، ایران با ۱۱۵ دانشگاه و موسسه پژوهشی پر استناد برتر دنیا، بعد از ترکیه دارای بالاترین سهم در بین کشور‌های اسلامی است.


تعداد دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی پر استناد برتر ایرانی در این پایگاه از ۱۱۲ مورد در سال گذشته به ۱۱۵ مورد در سال جاری رسیده است.


بنابر اطلاعات این گزارش ترکیه با ۱۳۶ دانشگاه و موسسه پژوهشی یک درصد برتر، در جایگاه ۱۳ دنیا قرار دارد و جایگاه دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در بین مؤسسات پراستناد برتر دنیا در جایگاه ۱۴ جهان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار