لایحه دولت انگلیس علیه پناهندگان صدای اتحادیه اروپا را درآورد

شورای اروپا تایید کرد لایحه انگلیس درخصوص جرم انگاری پناهندگی خلاف قوانین بین المللی است.

مجمع پارلمانی شورای اروپا تاکید کرد لایحه‌ای که دولت انگلیس در خصوص قربانیان قاچاق انسان و پناهجویان ارائه کرده این افراد را مجرم شناخته اعلام می کند که این اقدام دولت انگلیس، غیرقانونی و مغایر تعهدات بین المللی این دولت است.

کمال جعفر اف، مسئول رسیدگی به لایحه دولت انگلیس در اتحادیه اروپا، در این خصوص گفت: این لایحه دولت انگلیس، در جداسازی مهاجران و پناهجویان از مجرمان، اصلا راهگشا نیست. یکی دانستن مجرمان و مهاجران، اقدامی خطرناک است که به حذف کرامت انسانی شماری از آسیب پذیرترین افراد جامعه منجر می‌شود. وی افزود: قربانیان قاچاق انسان را نمی‌توان تهدیدی علیه جامعه معرفی کرد.

در گزارش شورای اروپا که در برخی از رزونامه‌های انگلیسی نیز درج شده همچنین از تصمیم دولت انگلیس در بی توجهی به احکام دادگاه‌های اروپا، ابراز نگرانی شده است.

در ماه ژوئن پارسال، دادگاهی در اتحادیه اروپا رای داد اخراج پناهندگان از انگلیس به رواندا، غیرقانونی است و باید متوقف شود. براساس گزارش اروپا، نادیده گرفتن آرای دادگاه‌های اروپایی نشان می‌دهد دولت انگلیس، در صدد است قوانینی را که متعهد به اجرای ان شده است نادیده بگیرد.

بر اساس گزارش نهاد‌های حامی حقوق مهاجران در انگلیس، دولت این کشور سخت گیرانه‌ترین شیوه‌های ضد مهاجرتی را در پیش گرفته است به گونه‌ای که این میزان ضدیت با پناهجویان در تاریخ این کشور تاکنون به ثبت نرسیده است.

ریشی سوناک، نخست وزیر و سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس در واکنش به انتقا‌دها ادعا کردند که آن‌ها بر اساس رویکرد حزب متعهد به کاهش شمار مهاجران و اخراج آنان شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
نخست وزیر انگلیس خودش پناهنده هندیه...خرش از پل گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
کانادا هم همچین قانونی رو بزاره اون اختلاس گرای بی همه چیز و بندازه بیرون
البته این کار رو نمیکنه چون پول بردن براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
انگلیس مدافع آزادی و حقوق بشر؟!
آخرین اخبار