بازسازی و مرمت سرای زنجیرلو و راسته پنبه فروشان بازار اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بازسازی و مرمت سرای زنجیرلو و راسته پنبه فروشان بازار اردبیل با هدف ساماندهی، حفاظت و احیاء بافت تاریخی و فرهنگی شهر در حال انجام است.

محبوب حیدری در بازدید از طرح بازسازی و مرمت سرای زنجیرلو و راسته پنبه فروشان بازار اردبیل گفت: در راستای حفاظت و احیاء بافت تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل، برابر مطالبات مردم، اصناف و بازاریان با هدف ساماندهی، مرمت و بازسازی راسته پنبه فروشان و سرای زنجیرلو، عملیات عمرانی مرمت و اجرائی طرح بر اساس قرارداد منعقده با پیمانکار و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در قالب اقدام مشترک در حال انجام است.

او افزود: ۳۲ باب مغازه در سرای زنجیرلو و ۲۲ باب مغازه در سرای پنبه فروشان قرار دارد که در این طرح نسبت به بازسازی و مرمت آن‌ها اقدام خواهد شد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل بر ایمن سازی و مرمت بازار تاریخی اردبیل تاکید کرد و گفت: در راستای پیشگیری از تخریب و حوادث احتمالی، کار اجرایی بازسازی و مرمت پروژه با جدیت انجام می‌شود.

گفتنی است بر اساس جدول زمانبندی و اظهارات پیمانکار پروژه در صورت همراهی، همکاری و مشارکت کسبه و مالکان انتظار می‌رود تا ۶ ماه آتی کار عملیات بازسازی و مرمت طرح به اتمام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار