جوزپ بورل نسبت به آینده دفاعی اتحادیه اروپا هشدار داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید این بلوک باید از جنگ اوکراین درس گرفته و همزمان با افزایش هزینه‌های دفاعی، منابع خود را نیز افزایش دهد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی که تارنمای اتحادیه اروپا آن را منتشر کرده نسبت به آینده دفاعی اتحادیه اروپا هشدار داده است.

در این یادداشت بورل می‌گوید اتحادیه اروپا باید از جنگ اوکراین درس گرفته و چشم‌انداز‌های امنیتی خود را تقویت کند. در همین راستا او تاکید می‌کند که «افزایش مخارج دفاعی ما کافی نیست، بلکه باید بیش از هر چیز منابع را با هماهنگی بیشتر در میان کشور‌های عضو و در هماهنگی با ناتو افزایش دهیم». 

بورل در ادامه بر لزوم آموزش نیرو‌های حرفه‌ای تاکید کرده و می‌گوید «یک کادر افسری حرفه ای، تحصیل کرده و آموزش دیده» قدرت نظامی نیرو‌ها را افزایش خواهد داد. بورل همچنین با تاکید بر تقویت دفاع موشکی گفت: «دفاع هوایی و موشکی یا شلیک دقیق زمینی نیز اهمیت حیاتی دارد. سیستم‌های دفاع هوایی مدرن، به‌ویژه، برای محافظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی و تضمین آزادی مانور در سطح عملیاتی ضروری هستند». 

بورل ضمن تاکید بر «کمیت» تسلیحات گفت: «آنچه ما از جنگ جاری آموخته ایم این است که عملیات طولانی مدت در مقیاس بزرگ به معنای از دست دادن تجهیزات زیاد است و بنابراین باید توسط انبار‌های بزرگ پشتیبانی شود. در گذشته، ما اغلب بر روی تعداد محدودی از تجهیزات با بالاترین کیفیت ممکن تمرکز کرده‌ایم و توجه به کمیت را کنار گذاشته‌ایم».

گفتنی است، در طول جنگ اوکراین که بیش از یکسال از آغاز آن می‌گذرد اتحادیه اروپا بارها بسته کمکی تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است. بسیاری از مقامات هشدار داده‌اند این تصمیم ذخایر تسلیحاتی اتحادیه را با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
آقای بورل از اربابت آمریکا اجازه گرفتی حرف میزنی چون شما حاکمان و رجال سیاسی اروپا حتی اجازه تنفسم ندارید این قانون بردگی و اربابی هست
آخرین اخبار