غیراستاندارد بودن همه پارک‌های کرمانشاه

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : همه پارک‌های کرمانشاه در مجموع غیراستاندارد هستند.

یاسر مرادی رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه از حدود ۱.۵ ماه پیش که آغاز فصل گردشگرپذیری کرمانشاه و افزایش استفاده از پارک‌ها و تجهیزات بازی بود نظارت بر استاندارد پارک‌ها و اماکن بازی سرپوشیده را تشدید کردیم، گفت : در همین راستا نامه‌ای به شهرداری‌ها در زمینه لزوم استانداردسازی پارک‌ها و تجهیزات بازی ارسال کردیم، اما متاسفانه آنطور که باید در زمینه استاندارد پارک‌ها خوب عمل نشده و در حال حاضر در مجموع هیچکدام از پارک‌های کرمانشاه استاندارد نیست.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه استاندارد تجهیزات تفریحی پارک‌ها شامل سه مرحله است، اظهار کرد: مرحله اول شامل ساخت تجهیزات است و شهرداری موظف است تجهیزات پارک‌ها را از واحد‌های تولیدی که دارای پروانه استاندارد هستند تهیه کند. در مرحله دوم که شامل نصب تجهیزات است نیز باید مواردی از جمله فضای دسترسی مناسب برای تجهیزات، جانمایی و فاصله مناسب تجهیزات از یکدیگر، ایمنی تجهیزات بلحاظ برق و آتش سوزی، ایمن بودن زمین پارک برای مواردی که کودک زمین بخورد و ... مد نظر قرار گیرد و مرحله سوم نیز مربوط به بهره‌برداری از تجهیزات است.

مرادی معتقد است، عمده مشکلاتی که در زمینه عدم استاندارد پارک‌های کرمانشاه وجود دارد، مربوط به دو مرحله آخر و خصوصا مرحله بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: اگرچه وضعیت ایمنی پارک‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده، اما هنوز معیار‌های مد نظر ما برای استاندارد بودن را ندارند.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تنها یک مجموعه خصوصی که جنب پارک آزادگان قرار دارد، استاندارد است.

مرادی یکی از معضلات مهم پارک‌ها را وجود ترامبولین‌های غیرمجاز دانست که به صورت شخصی از سوی برخی افراد در پارک‌ها دایر می‌شوند و تذکرات لازم در این خصوص به شهرداری داده شده است.

وی با بیان اینکه ترامبولین‌های گرد و کوچک که ظرفیت محدودی دارند به هیچ عنوان برای عموم قابل استفاده نیست، بر لزوم جمع آوری آن‌ها تاکید کرد.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت استاندارد مکان‌های بازی سرپوشیده داشت و عنوان کرد: سه مکان در حال اقدام برای اخذ تاییدیه‌های استاندارد هستند، اما سایر مکان‌های بازی سرپوشیده استاندارد نیستند.

مرادی یادآور شد: اگرچه پیگیری‌هایی از سوی برخی از این مراکز برای اخذ تاییدیه‌های استاندارد صورت گرفته، اما چندان جدی نبوده است.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی از این مراکز و برگزاری نشست با اتحادیه صنف شرکت‌های خدماتی برای استانداردسازی اماکن بازی سرپوشیده خبر داد و خاطرنشان کرد: چنانچه اقدامات جدی صورت نگیرد، این واحد‌ها برای پیگیری قانونی به دادستانی معرفی خواهند شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.