خرید یک سوم دام سبک کشور در سمنان/ هدفگذاری برای خرید ۲۰ هزار تن گندم

معاون اقتصادی استانداری سمنان از خرید یک سوم دام‌های سبک کشور توسط استان سمنان خبر داد.

صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان   در جلسه خرید تضمینی جو از کشاورزان استان سمنان اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد از کل دام سبک کشور را این استان خریداری کرده است. 

وی به رونق صنعت دامپروری در استان اشاره و با اشاره به تامین نهاده های دامی افزود: استان سمنان تنها استان کشور است که بعد از دستور وزیر کشاورزی نسبت به خرید نهاده مدت دار اقدام کرد. 

 معاون اقتصادی استانداری سمنان از برنامه ریزی برای خرید محصول جو در استان خبر داد و تاکید کرد: انتظار می رود در راستای تامین بودجه برای خریداری جو به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان، بانک های استان خصوصا بانک کشاورزی به قدر بضاعت همکاری کنند . 

 وی با بیان اینکه در سال گذشته بانک کشاورزی ، بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت پرداخت کرد اضافه کرد:نقش بانک کشاورزی استان در حمایت دام و طیور و زارعت در استان بی بدیل بود که جای تشکر ویژه دارد .

معاون استاندار سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی، توجه به وضعیت عشایر اولویت ماست و یکی از دغدغه های مهم حوزه اقتصادی در حوزه عشایری است که به جد پیگیری خواهد شد . عشایر برند استان هستند، عشایر در استان سمنان به عنوان قطب دامپروری کشور باید به صورت ویژه دیده شوند و سازمان عشایری در این خصوص می بایست نقش بهتری ایفا کنند .

صادقی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم حوزه اقتصادی استان، تامین کالای اساسی به منظور تنظیم بازار است افزود: استان سمنان یکی از تولید کنندگان گوشت مرغ و گوشت قرمز برای تامین بازار استان و بازار تهران است .

وی با بیان اینکه اقلام پروتئینی جزو اقلام اصلی سبد هر خانوار بوده و اهمیت استراتژیک دارد ادامه داد: تامین کالای اساسی  استان خط قرمز ما در حوزه اقتصادی بوده و جنبه حیاتی دارد .

معاون اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به آمادگی استان برای خرید تضمینی گندم اظهار کرد: امسال برای خریداری ۲۰ هزار تن گندم و ذخیره سازی آن هدفگذاری شده است.

وی خرید حداکثری محصول گندمکاران را، سیاست حاکمیتی دولت برشمرد و گفت: بهره برداران و کشاورزان می توانند محصولات خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به لزوم توجه به شعار سال تاکید کرد: بانک ها برای تحقق شعار سال و رشد تولید تلاش کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.