مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خبرداد:

کاهش شدید ورودی آب به سد نمرود

عسکری با اشاره به خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی گفت: ورودی آب به سد نمرود فیروزکوه کاهش شدیدی داشته است.

عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اظهار کرد: در این سفر مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان درباره کمبود منابع آبی در جلسات مختلفی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهرستان، اعضای شورای تأمین و تعداد زیادی از کشاورزان بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسات موضوعات مرتبط با خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در حوزه فیروزکوه و همچنین کاهش آورد رودخانه حبله‌رود بررسی شد، افزود: در این جلسات تلاش شد تا راهکار‌های عملیاتی امکان عبور از این بحران فراهم و اتخاذ شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی نزولات آسمانی خاطرنشان کرد: متوسط دبی ورودی به سد نمرود در سه ماه نخست سال گذشته ۴.۸ مترمکعب بوده و متوسط دبی ورودی به سد از ابتدای سال جاری به ۲.۳ مترمکعب در ثانیه یعنی بیش از ۵۰ درصد کاهش رسیده است.

عسکری اضافه کرد: خروجی سد نمرود فیروزکوه در حال حاضر ۱.۶ مترمکعب در ثانیه و معادل ورودی این سد است.

وی با بیان اینکه نظارت مستمر بر برداشت‌های غیرمجاز و برخورد جدی با متخلفان در این حوزه نیز مورد تأکید قرار گرفت، افزود: در حال حاضر تأمین آب آشامیدنی در اولویت است و نباید این مهم دچار چالش شود و تلاش می‌شود در عین حال باغ‌های موجود نیز حفظ شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه خشکسالی‌های متناوب در چند سال اخیر تحت تأثیر تغییر اقلیم بوده است، افزود: امروز باید برای سازگاری با کم‌آبی برنامه‌ریزی داشته و به دنبال اجرای برنامه‌های کاربردی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.