پیگیری راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی در مرز خسروی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به منظور ارائه خدمات اورژانسی به زوار اربعین درصدد راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مرز خسروی هستیم.

مسعود قلعه‌سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری ۱۳ هزار و ۵۲۵ ماموریت توسط نیرو‌های اورژانس استان کرمانشاه اجرا شده که در مقایسه با تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۸ ماموریت سال گذشته از رشد ۱۱ درصدی حکایت دارد.

وی شمار ماموریت‌های جاده‌ای را ۱۰ هزار و ۹۲۰ مورد اعلام و عنوان کرد: دو هزار و ۶۰۵ ماموریت ترافیکی و دو هزار و ۶۰۷ ماموریت غیرترافیکی بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انتقال ۱۰ هزار و ۹۱۸ بیمار قلبی-تنفسی به بیمارستان‌های استان خبر داد.

به‌گفته قلعه‌سفیدی از ابتدای سال جاری مجموعا ۱۲ هزار بیمار توسط نیرو‌های اورژانس به مراکز درمانی استان کرمانشاه انتقال داده شدند.

وی افزود: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۶۸ هزار و ۵۳۹ تماس با سامانه ۱۱۵ برقرار شده که شش هزار و ۳۳۱ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

قلعه‌سفیدی تصریح کرد: ۷۲ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در استان کرمانشاه داریم که از این تعداد ۳۲ پاپگاه شهری و ۳۹ پایگاه جاده‌ای است همچنین یک پایگاه اورژانس هوایی نیز خدمات لازم را به بیماران ارائه می‌کند.

وی عنوان کرد: درصدد راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مرز خسروی هستیم که با ساخته شدن طبقه نخست آن طی ایام اربعین با استقرار و جانمایی اتاق سی‌پی‌آر اقدامات اولیه و اورژانسی نظیر سرم‌تراپی به زوار اربعین ارائه خواهد شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال قبل ارائه خدمات اورژانسی در گیت خروجی مرز خسروی انجام می‌شد، اما امسال قرار است این خدمات در قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارائه شود و در صورت نیاز هم بیماران به بیمارستان ابوالفضل قصرشیرین منتقل خواهند شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار