پلیس، کلاهبردار «فوت‌شده» را دستگیر کرد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد که نزدیکانش مدعی «مرگ» وی بودند.

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: در اوایل شهریورماه سال گذشته شخصی با استفاده از جعل اسناد، زمین‌های حومه شهر تهران را به خریداران می‌فروخت که با وقوع این کلاهبرداری موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان این پرونده پس از مراجعه به پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشتند که متهم پس از شناسایی افرادی که قصد خرید زمین داشتند با آنان تعامل و ارتباط تنگاتنگ برقرار و اظهار می‌کرد که مالک زمین است و قصد فروش زمین دارد و با جعل اسناد، زمین‌های موردنظر خریداران را به آنان می‌فروخت و پس از رسیدن به خواسته خود، متواری شده و شاکیان از هر طریقی که اقدام کردند به نتیجه نرسیده و اطرافیان متهم اعلام داشتند که نامبرده فوت شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان تیزبین پلیس آگاهی پس از تحقیقات ابتدایی به این موضوع مشکوک شده و با استفاده از روش‌های علمی و اطلاعاتی کشف جرم، ابتدا تحقیقات میدانی را آغاز کرده و از زنده بودن متهم مطمئن شده و موفق شدند مخفیگاه وی را در شرق تهران شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کرده و به آگاهی تهران بزرگ انتقال دهند.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: متهم ۲۵ ساله پس از دستگیری به کلاهبرداری و اخذ وجوه از شاکیان اعتراف کرده و گفت که با جعل گواهی فوت متواری می‌شد.

وی افزود: در ادامه کارآگاهان با بررسی سوابق کیفری متهم دریافتند که متهم در گذشته نیز چندین سابقه کلاهبرداری داشته و به تحمل حبس نیز محکوم شده است.

سرهنگ کارآگاه گودرزی خاطرنشان کرد: متهم جهت تحمل کیفر حبس به شعبه یکم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی ناحیه ۲ تهران اعزام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
احسنت ولی خیلی هندیش کرد
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
اعدام کنید تا فوت کند پدرسوخته را
United States of America
اکبر
۰۱:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
بهتر بود مشخصات کلاه بردار رو اعلام می‌کردند تاهرکس شاکی بود میرفت سراغش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
به خدا یکی مثل این از سال 95 به اسم من از بانک سپه شعبه لویزان تهران دسته چک گرفته هنوز هم که هنوزه گیرش نیاوردم بارکارمندان دست به یکی هستن ،بیش از ده تا حکم جلب داره ولی کیه که گوش بده به درد مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
برای رسیدن به خدا راه زیاد است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
کل کشور دزد و کلاهبردار هستن دیگه تعجب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۳:۳۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
بله مملکتی که ازدکل نفت شمش طلا کارخانه زمین وساختمان وقالی های عتیقه گرفته تامیلیاردها پول گم میشه وکسی نیست پیگیر باشه یعنی کسی نمیتونه پیگیری کنه چون از ردهای بالای دولتی وبقول معروف دم کلفتن هستند اینکه چیزی نیست این بدبخت هم از روئسایادگرفته یکشبه پولداربشه اشکالی نداره بخدا کشور ازدست رفته ولی چه فایده که مادرخوابیم ان شاءالله خداوند خودش بداد این مردم ومخصوصا جوانان وفرزندانمان برسه ملت کاری نمیتونند بکنند خدایا فرجی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
باز میره زندان آزاد میشه بی شرف
آخرین اخبار