رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی ؛

جوانان، ۴۰ درصد از فوتی‌های تصادفات را تشکیل می دهند

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: ۴۰ درصد فوتی‌های تصادفات را جوانان با میانگین ۲۷ تا ۴۰ سال تشکیل می دهند.

 تصادفات درون شهری در شهر‌های استان در حال افزایش است به طوری که در خراسان جنوبی و شهر بیرجند در این زمینه وضعیت بحرانی وجود دارد.

سرهنگ عباسی  رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: از ۴۷ فوتی استان در تصادفات درون شهری، ۲۳ نفر در بیرجند فوت شده‌اند که ۱۰ نفر از آن‌ها  مربوط به سه بلوار پیامبر اعظم (ص)، پاسداران و شهدای عبادی بوده است.

او با اشاره به اینکه سرعت مهمترین عامل در این تصادفات بوده است، افزود: ضرورت دارد دوربین‌های کنترل سرعت در بلوار‌های مورد نظر افزایش یابد و باید روشنای در بلوار‌ها و معابر شهری تقویت شود.

سرهنگ عباسی با بیان اینکه در ادامه برخورد با رانندگان متخلف با سرعت‌های زیاد و لامپ‌های رنگارنگ، این خودرو‌ها متوقف و به پارکینگ برده می‌شوند، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از متوفیان ناشی از وقوع تصادفات، جوانان با میانگین ۲۷ تا ۴۰ سال بوده‌اند.

رئیس اداره آموزش پلیس راهور استان خراسان جنوبی نیز گفت: خراسان جنوبی و بیرجند از مناطق بحرانی در تصادفات است که نشانگر ضعف آموزش در این زمینه است.

خسروی با یادآوری این نکته که همه ما در به وجود آمدن وضع موجود مسئول هستیم، عنوان کرد: در حالی که در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ هزار نفر شهید شدند، بعد از جنگ بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در حوادث جاده‌ای کشته شدند که این تعداد بیشتر از تعداد شهدای جنگ است.

او با بیان اینکه عناصر اصلی ترافیک و تصادفات، انسان، وسیله نقلیه و جاده است خاطرنشان کرد:  در یک نگرش کلی از آنجای که انسان وسیله نقلیه را تولید و هدایت آن را بر عهده دارد و جاده‌ها را هم می‌سازد  در حدود ۹۸ درصد حوادث انسان نقش اصلی را دارد.

رئیس اداره آموزش پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: در نگرش جزیی انسان به عنوان راننده وسیله نقلیه ۷۰ درصد در تصادفات تاثیرگذار است و ۳۰ درصد دیگر بین دو عامل جاده و وسیله نقلیه تقسیم می‌شود و هر یک ۱۵ درصد در این زمینه مقصر هستند.

خسروی با اشاره به این افزایش سرعت بدون توجه به تابلو‌های هشدار دهنده در جاده‌ها و معابر شهری تاثیر بسیاری در تصادفات دارد و بی احتیاطی راننده در به وجود آمدن سوانح تاثیرگذار است.

او عنوان کرد: در هنگام رانندگی به طور غیرمستقیم به نزدیکان و خانواده خود آموزش می‌دهیم، بنابراین باید با رعایت مقررات آموزش دهنده خوبی باشیم تا نسل‌های آینده وضعیت بهتری در این زمینه داشته باشند.

رئیس اداره آموزش پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: هنگامی که فردی با لباس‌ها و خودرو‌های سازمانی مرتکب تخلفی می‌شود، توجه مردم را به خود جلب می‌کند.

او تصریح کرد: بعضی از تخلفات مانند عدم توجه به جلو و حواس پرتی رانندگان به خوبی مشهود است و تمرکز در رانندگی یکی از موضوعات اصلی است تا با انجام این کار در زمان مناسب راننده بتواند عکس العمل نشان دهد.

خسروی با تاکید بر اینکه سرعت در حوادث خیلی حادثه ساز است گفت: ۲۲ ماده از مواد راهنمایی و رانندگی امر و نهی است و سرعت مطمئنه به سرعتی گفته می‌شود که راننده با توجه به وضعیت موجود وسیله نقلیه، راه و شرایط اب و هوای باید برای هدایت وسیله نقلیه انتخاب کند.

رئیس اداره آموزش پلیس راهور خراسان جنوبی تاکید کرد: کسانی که سرعت مطمئنه را رعایت می‌کنند، سبب کاهش ۹۰ درصدی حوادث رانندگی می‌شوند و ۱۰ درصد دیگر هم همراه با خسارات جزئی خواهد بود.

خسروی بیان کرد: رانندگان خودرو‌های امدادی و انتظامی باید در هنگام ماموریت از تجهیزات مناسب استفاده کنند و مجاز هستند که بعضی از تخلفات مانند رد شدن از چراغ قرمز را با احتیاط انجام دهند، اما اگر در این حالت تصادف کنند، مجازات خواهند شد.

او بیان کرد: چند ماهی است که کانال ترافیک خراسان جنوبی راه‌اندازی شده که علت حوادث رانندگی استان در آن بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.