در سنین پیری پوست شما چند ساله است؟

در سنین ۵۰ سالگی به بعد پوست افت پیدا می کند و بهتر است با مراقبت های رژیمی و تغذیه‌ای خارجی به طراوت آن کمک کرد.

همان طور که می دانید از ۵۰ سالگی به بعد افزایش خشکی پوست ، چین و چروک و پرپیگمانتاسیون یا تغییر رنگ پوست و افتادگی و شل شدن پوستی رخ می‌دهد و کم کم آشکار می‌شود. 

در نتیجه‌ کاهش مقدار کلاژن و الاستین، پوست ما نازک‌تر و شل‌تر می‌شود. بنابراین هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست در این سن، باید به محصولاتی که دارای رطوبت فوق العاده هستند روی بیاوریم تا پوست ما بتواند بر خشکی بیش از حد و رخ داده غلبه کند. 

موادی مانند گلیسیرین، سیئاریل الکل، سرامید‌ها و اسید هیالورونیک را به عنوان مواد اولیه در هنگام تهیه کرم‌های مراقبتی از پوست خود در اولویت قرار دهید؛ زیرا باعث می‌شود پوست شما به خوبی تغذیه و محافظت شود. در این سنین پوست شما به دلیل کاهش ذخایر داخلی به مواد خارجی نیاز بیشتری دارد.

با تنظیم رژیم غذایی خود و مراقبت از پوست بر اساس نیاز‌های سنی خود، می‌توانید بر مشکلاتی از جمله از دست دادن رطوبت، زوال کلاژن و نشانه‌های بارزتر پیری غلبه کنید. 

می‌توانید این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و به زیبایی و سلامت پوست خود کمک کنید:

سبزی شاهی

فلفل دلمه‌ای قرمز

پاپایا

بلوبری

کلم بروکلی

اسفناج

آجیل

آووکادو

سیب زمینی

انار

کمال گرا نباشید، قطعا پوست شما به اندازه‌ یک بیست ساله با طراوات نیست، اما دلیلی هم ندارد رسیدگی به سلامت پوست خود را رها کنید؛ چرا که در این صورت مسن‌تر به نظر می‌رسید و در روحیه شما اثر خوبی نمی‌گذارد. بنابراین می‌توانید پوست خود را حفظ کنید و از جذابیت‌های طبیعی خود در دهه ۵۰ زندگی لذت ببرید.

با رسیدگی به پوست خود همچنان می‌توانید جوان‌تر از سن خود به نظر برسید.

یادتان باشد پیری و خمودگی یک باور است و می‌توان با پذیرفتن این که در این سن رشد ما کامل شده و به تکامل در اندیشه و ابعاد زندگی رسیده اید، همچنان با طراوت و نشاط زندگی کنید.

منابع: سایت hindustantimes و healthline

برچسب ها: مراقبت از پوست ، پیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار