مدارس استان کرمانشاه ۹۸۰ معلم تربیت بدنی دارند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : مدارس استان ۹۸۰ معلم تربیت بدنی دارند که همگی آن‌ها متخصص حوزه ورزشی بوده و اکثرا مدرک کارشناسی ارشد و دکتری دارند.

سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز (نهم خرداد) در همایش تجلیل از معلمین موثر درس تربیت بدنی با بیان اینکه برای اجرای مطلوب درس تربیت بدنی چهار فاکتور فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و برنامه اهمیت دارد، گفت : در بحث فضای ورزشی مدارس کار‌های بزرگی انجام شده، به نحوی که سرانه فضای ورزشی روباز و سرپوشیده آموزش و پرورش در استان کرمانشاه از ۳۶ صدم متر مربع در سال گذشته به ۴۳ صدم متر مربع رسیده است.

محمدی با بیان اینکه از سال گذشته احداث ۵۳ سالن ورزشی، چمن مصنوعی و کلاس درس تربیت بدنی در سطح تمامی مناطق آموزش و پررش استان استارت خورده، گفت: تا هفته آینده همه این پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: هم اکنون سرانه فضای ورزشی مدارس استان از سرانه ورزشی اماکن مجموعه ورزش و جوانان استان بیشتر است.

وی سپس اشاره‌ای هم به اعتبارات حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش در استان داشت و با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای بخش تربیت بدنی اموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده بود، گفت: امسال هم همین میزان اعتبار برای استان در نظر گرفته شده و این در حالیست که سایر استان‌ها ۶۰ درصد اعتبارات سال گذشته خود را برای امسال دریافت کرده اند.

محمدی اضافه کرد: توسعه تجهیزات و فضای ورزشی مدارس استان را در سال جاری هم ادامه خواهیم داد. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمانشاه حدود ۱۱۰۰ نفری نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی دارد، گفت: ۹۸۰ معلم تربیت بدنی در مدارس داریم که همگی آن‌ها متخصص حوزه ورزشی بوده و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری دارند.

محمدی یادآور شد: حدود ۱۲۰ همکار فرهنگی نیز سرپرست سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش در استان هستند.

وی با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان اهمیت ندارد، گفت: سه درس ورزش، هنر و انشا مغفول مانده‌اند و به آن‌ها توجهی نشده که برای پرورش انسان‌های موفق باید به این سه درس توجه جدی داشته باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار