اجرای طرح فتح ۲؛ موفقیت پلیس در مقابله با سارقان مسلح در سمنان

با اجرای طرح عملیاتی فتح ۲ در سمنان، متهمان جرایم گروگان گیری و سرقت مسلحانه و قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده  انتظامی استان سمنان گفت : طرح امنیت و آرامش "فتح ۲" به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و شناسایی و برخورد با سارقان و مالخران، مجرمان، فروشندگان خرده فروش و قاچاقچیان مواد مخدر، معتادین متجاهر، قاچاق کالا و ارز، اراذل و اوباش و بر هم زنندگان امنیت عمومی اجرا شد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ئی از کشف ۳۸ قبضه سلاح غیرمجاز با اجرای طرح فتح ۲ در این استان خبر داد و گفت: با اجرای  طرح ، یک باند مجرم مسلح که اقدام به گروگان گیری کرده بودند شناسایی و هر ۶ عضو این باند دستگیر شدند.

وی با اشاره به برخورد قانونی با ورود غیرمجاز اتباع خارجی به کشور افزود:  در این مرحله ۱۳۷ نفر از اتباع بیگانه که به صورت غیرمجاز در استان سمنان ساکن بودند شناسایی  و از طریق قانونی  به کشور خود بازگردانده شدند

فرماندهی انتظامی استان سمنان از کشف ۳۹۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در این طرح خبر داد و گفت: همچنین در این طرح ۸۹ نقطه که محل اختفای معتادان و خرده فروشان مواد مخدر بود ،  پاک شد.

وی از دستگیری ۴۸۳ نفر از افراد معتاد و خرده فروش در این طرح خبر داد و اضافه کرد: ۱۴۰ نفر از افراد دستگیر شده خرده فروش موادمخدر بودند.

سرهنگ موقوفه ئی همچنین از انهدام ۶ باند موادمخدر در جریان این مرحله از طرح فتح خبر داد و افزود:۳۴ خودرو و ۵ دستگاه موتورسیکلت از این باند‌های موادمخدر کشف و ضبط شد. همچنین یک پاتوق موادمخدر در استان شناسایی و پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری ۴۸ سارق حرفه‌ای و کشف پرونده ۱۸۳ سرقت  خبر داد و گفت : یکی از این باندها  ، باند سرقت از منزل  بود که دو نفر از اعضای آن که از استان‌های غربی بودند شناسایی، دستگیر و به استان منتقل شدند. این افراد به ۸ سرقت از منزل و سه سرقت نافرجام نیز اعتراف کردند.

وی از کشف پنج خودروی سرقتی از این باند سرقت خبر داد و افزود: پلیس در برخورد با سارقان با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی  افزود: در مرحله دوم طرح فتح نیز چهار اراذل و اوباش در استان شناسایی و دستگیر شدند و ۸ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۲ میلیارد ریال  کشف و هفت نفر دستگیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار