سازمان ملل عملیات نجات نفتکش صافر در سواحل یمن را آغاز کرد

سازمان ملل عملیات نجات نفتکش «صافر» را که در سواحل یمن سرگردان شده است، آغاز کرد و عملیات تخلیه نفت ظرف ده روز تا دو هفته انجام خواهد شد.

سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) آمادگی خود را برای آغاز عملیات نجات نفتکش صافر که در سواحل یمن گرفتار شده است، اعلام کرد.

طبق گزارش العهد، «دیوید گرسلی» هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در یمن، پس از ورود یک قایق پشتیبانی به نفتکش، گفت: «ما بسیار خوشحالیم که در محلی هستیم که می‌توانیم کار را آغاز کنیم.» گرسلی اشاره کرد که عملیات تخلیه نفت ظرف ده روز تا دو هفته آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که نفتکش فرسوده صافر، بیش از یک میلیون بشکه نفت خام را در خود جای داده که تهدید بزرگی برای محیط زیست است.

سازمان ملل به عنوان بخشی از یک طرح نجات بی‌سابقه، نفتکش بزرگی را برای انتقال نفت از این نفتکش فرسوده در دریای سرخ خریداری کرد.

نفتکش صافر متعلق به شرکت نفت دولتی یمن به نام «Safer for Oil Production and Operations Operations» است که قبل از شروع جنگ از آن برای ذخیره و صادرات نفت از میادین مجاور استان مأرب (مرکز) استفاده می‌شد..

از آنجایی که این نفتکش از سال ۲۰۱۵ تحت تعمیر و نگهداری قرار نگرفته است، نشت نفت خام و گاز از آن به یک تهدید جدی برای منطقه تبدیل شده است، زیرا این کشتی بیش از ۱.۱ میلیون بشکه نفت حمل می‌کند که آن را در برابر انفجار یا آتش آسیب‌پذیر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار