مرمت بقعه امامزاده ابراهیم (ع) زیاران آغاز شد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: مرمت بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) زیاران از محل اعتبارات این دستگاه آغاز شد.

احسان نورانی معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: مرمت بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) زیاران از محل اعتبارات این دستگاه آغاز شده است 

احسان نورانی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این بقعه درنظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) واقع در روستای ابراهیم آباد زیاران شهرستان آبیک در فهرست آثار ملی قرار دارد.

این مسوول در خصوص این امامزاده گفت: بر سنگ قبر امامزاده کتیبه‌ای با مضمون "تربت پاک و مطهر آقا سیدابراهیم بن سیدجلیل بن ابی القاسم بن عبدالرحمن بن عباس بن محمد بن عبدالله بن علی بن الحسین (ع) حجاری شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در ادامه از آمادگی این دستگاه برای مرمت مشارکتی بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در صورت تمایل هیات امنای امامزادگانی که آستان و بقعه آن‌ها از حیث تاریخی واجد ارزش است، آمادگی مرمت را داریم.

نورانی اظهار کرد: در طرح مرمت مشارکتی، دستمزد نیروی کار از سوی هیات امنا پرداخت می‌شود و مصالح ساختمانی نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین تامین می‌شود.

برچسب ها: میراث فرهنگی ، مرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.