مدودف مقامات انگلیسی را تهدید به حذف کرد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به صحبت‌های وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد مقامات این کشور می‌توانند اهداف قانونی روسیه باشند.

دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به سخنان جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه اوکراین حق دارد فراتر از مرز‌های خود حملاتی را داشته باشد، نوشت: هر مقام انگلیسی را می‌توان هدف قانونی تلقی کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، او در ادامه گفت: انگلیس عملا در حال جنگ با روسیه است. مقامات انگلیس، دشمن همیشگی ما، باید به خاطر داشته باشند که بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده حاکم بر انجام خصومت‌ها در شرایط مدرن، از جمله کنوانسیون لاهه و ژنو با پروتکل‌های الحاقی آنها، موقعیت آن‌ها نیز می‌تواند در شرایط جنگی باشد.

مدودف اضافه کرد: امروزه انگلیس به عنوان متحد اوکراین عمل می‌کند و به او کمک نظامی در قالب تجهیزات و متخصصان می‌دهد، یعنی عملاً جنگی اعلام نشده علیه روسیه به راه انداخته است. در این مورد، هر یک از مقامات این کشور اعم از نظامی و غیرنظامی را می‌توان به عنوان یک هدف نظامی مشروع تلقی کرد.

پیش از این، کلورلی از پاسخ دادن به سوال در مورد دخالت کی‌یف در حملات پهپاد در فدراسیون روسیه خودداری کرد، اما گفت که اوکراین حق دارد به خارج از مرز‌های خود حمله کند. به گفته این وزیر انگلیسی، حمله به اهداف نظامی قانونی در خارج از اوکراین بخشی از دفاع از خود است. با این حال، وی خاطرنشان کرد که درباره ماهیت این حمله گمانه زنی نمی‌کند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، اوکراین صبح روز سه شنبه یک حمله تروریستی پهپادی به مسکو انجام داد. هشت پهپاد در آسمان مسکو درحال پرواز بودند که پنج فروند ازآن‌ها توسط سامانه ضد هوایی در منطقه مسکو سرنگون شدند و سه فروند توسط سامانه جنگ الکترونیک کنترل و از اهداف مورد نظر خود منحرف شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
تف بر شرف دلقک متوهم اوکراین:زلنسکی. برای گسترش ناتوی تروریست و کثیف وپلید وهمچنین منافع غرب ملت اوکراینو بدبخت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام آقای منتظری دادستان کل کشورازشما به حفاظت اطلاعات دادگاه تهران به شماره 1580وخدا شکایت میکنم .من بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم ویک خانه 50متری هم نمیتوانم پیدا کنم . از تمامی مراجع تقلید ازجمله آقای مکارم شیرازی میخواهم . به داد من که بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
خب لابد اوکراینم این حق در مقابل ما واسه خودش محفوظ میدونه
Iran (Islamic Republic of)
نادرخان
۲۳:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
ای کاش روزی رسد،انگلیس خبیث از روی کره زمین محو شود،به خاطر خیانت های مختلف در طول تاریخ بشریت مرتکب شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
یعنی دنیا در صلح و صفا میشه این انگلیس آمریکا اسرایل نباشن مثلث شوم بدبختی...یعنی ناتو کاری کرده تنفر زیادی پیدا کردن ملت ها...واقعا شرم بشون.ببین دنیا چی شده همشون در حال جنگ و تجاوز هستن بعد اکراین ایران رو تهدید میکنه..آخه چه فکری کردی که ایران رو تهدید کردی؟ ایران فروش تسلیحات اگر داره فقط بخودش مربوطه...بعدم مارو از جنگ تحریم ترور بمب اسیر جانباز شیمایی نترسون،تمام دنیا جمع شدن یکبار تا الان ۴۴ سال هست هر غلطی کردن اما ایران فقط احترام و حقوقش رو باید در نظر گرفت..ما روسیه نیستیم که برا جنگ کردن استخاره کنیم.ما یا جنگ نمی‌کنیم و تجاوز ولی وقتی جنگ شد تجاوزی شد تمام عملیات های ما رکورد داده چه هوایی مثلا اچ ۳ چه دریایی چه زمینی...آره زلسنکی مارو نخندون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
دیوانسالاری این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
آفرین
جنگ جنگ تا نابودی اونگلیس
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

با آلمان نازی چه کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
هرچی حرومزادگی و دو به هم زنی و اتش افروزی است زیر سر امریکا و انگلیس است
آخرین اخبار