بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح صنعتی تا پایان سال در اردبیل

رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: تا آخر امسال بیش از ۲۰۰ طرح صنعتی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد.

رامین صادقی گفت: از سال ۹۸ طرح مطالعاتی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان اردبیل مورد رصد و پایش دقیق قرار گرفته و ما تلاش کردیم بر اساس این مطالعات و توانمندی‌ها در مناطق مختلف استان، طرح‌های صنعتی را تدارک ببینیم.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل می گوید: در سامانه بهین یاب بیش از یک هزار و ۱۰۰ جواز تأسیس در حوزه صنعت صادر شده که بخش عظیمی از این طرح‌ها وارد فاز عملیاتی شده و ۵۱۱ طرح صنعتی نیز در مراحل اجرایی قرار دارد.

به گفته او، تا پایان امسال ۲۰۰ طرح صنعتی در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد که بیشترین طرح‌ها مربوط به شهرهای اردبیل و نمین است.

صادقی در مورد کمبود زمین صنعتی و ضرورت واگذاری زمین برای صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: ما سعی کردیم در این حوزه بروکراسی‌های اداری را به حداقل رسانده و با توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین مورد نیاز را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

او در ادامه می گوید: ۵۰ درصد طرح‌های صنعتی احداثی امسال وارد فاز عملیاتی شده و مابقی نیز به تدریج در این چرخه قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل از صادرات محصولات تولیدی استان حتی به کشورهای مختلف نظیر ترکیه، عراق و حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: سرمایه گذاری‌های خوبی در حوزه تولید آهن، میلگرد، محصولات پلاستیکی، ظروف شیشه‌ای و ام. دی. اف خام انجام شده و امیدواریم با روند مناسب توسعه‌ای در این بخش بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.

صادقی گفت: نسبت به پارسال ظرفیت برخی از واحدهای تولیدی ۲۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته که این امر به تثبیت و پایداری اشتغال نیز منجر شده است.

صادقی در ادامه می گوید: در کنار تولید، برندسازی و ارتقای کیفیت محصولات عرضه شده و همچنین کمک به تولید محصولات صادرات محور در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه برنامه ریزی ها و هدف گذاری‌های مناسبی نیز انجام شده است.

او در مورد تحقق شعار سال گفت: در کنار تکمیل و افتتاح ۲۰۰ طرح تولیدی و صنعتی در استان امسال، افزایش ظرفیت تولید واحدها تا ۱۵۰ درصد پیش بینی شده که ۷۰ واحد تولیدی در استان در این ردیف قرار گرفتند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.