برگزاری اولین جشنواره استعداد یابی شمشیر بازی در استان یزد

رئیس هیات شمشیربازی استان یزد از برگزاری اولین دوره استعداد یابی این رشته ورزشی در هشت مدرسه سطح شهر یزد و آشنایی بیش از دو هزار دانش آموز یزدی با این رشته ورزشی خبر داد.

آسایش رئیس هیات شمشیربازی استان یزد در خصوص جزئیات برگزاری این جشنواره در سطح مدارس استان گفت: کمیته استعدادیابی هیات شمشیربازی استان یزد با برگزاری اولین جشنواره طرح استعدادیابی در هشت مدرسه دخترانه و پسرانه در پایه‌های پنجم و ششم و مقطع اول متوسطه موجب آشنایی بیش از دو هزار دانش آموز دختر و پسر با این رشته ورزشی شدند. 

او افزود: در مرحله دوم این طرح تست‌های اولیه آمادگی جسمانی از این تعداد انجام می‌شود و پس از آن هرکدام که فیزیک بدنی متناسب با این رشته ورزشی را داشتند جذب این رشته ورزشی می‌شوند.

آسایش خاطر نشان کرد: پس از جذب مستعدان به این رشته ورزشی با توجه به انجام تست و استعدادیابی‌های تخصصی به باشگاه‌های تحت نظارت این هیات در سه اسلحه سابر، فلوره و اپه معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: این جشنواره بزرگ استعداد یابی نیز قرار است در شهرستان‌های بافق، اردکان، میبد و مهریز از سوی هیات‌های شهرستانی پس پایان یافتن امتحانات پایان ترم تحصیلی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار