پسر تکواندوکار ایران یک قدم تا مدال جهانی

آرین سلیمی با شکست رقبایی از اسپانیا و مکزیک به یک قدمی مدال مسابقات جهانی ۲۰۲۳ باکو رسید.

در ادامه رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان ۳ نماینده ایران غزل سلطانی، مهران برخورداری و آرین سلیمی در روز سوم به مصاف رقبای خود رفته اند. 
در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان که ۵۶ تکواندوکار حاضر هستند غزل سلطانی با «جانا خطاب» از مصر روبرو شد و در همان گام اول شکست خورد تا ناکامی ملی پوشان بانوان ایران در باکو ادامه دار باشد. 

مهران برخورداری دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ در وزن ۸۰- کیلوگرم ابتدا برابر «خرومه براون» از ترینیداد و توباگو به میدان رفت و بعد از پیروزی در این دیدار با «شوخرات سالائف» از ازبکستان پیکار کرد. برخورداری در گام دوم نتوانست از پس حریف ازبک بربیاید و خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۷- کیلوگرم، آرین سلیمی درخشان ظاهر شد و در دور نخست با «رائول گارسیا مارتینز» از اسپانیا رو به رو شد و توانست در یک دیدار سخت دو بر یک از این حریف عبور کند. نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی مقابل برایان سالازار از مکزیک قرار گرفت و با اقتدار از سد این تکواندوکار گذشت تا به جمع ۸ نفر برتر جهان راه یابد. 
حالا سلیمی به یک قدمی کسب مدال رسیده و در یک چهارم نهایی مایکل رودریگز از آمریکا، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۲ را پیش رو دارد و در صورت برتری مقابل این حریف قدرتمند مدال برنز خود را قطعی خواهد کرد.

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، رزمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار