ارتش سودان مشارکت در مذاکرات جده را تعلیق کرد

منابع آگاه می‌گویند ارتش سودان در پاسخ به «نقض مکرر» آتش بس از سوی نیرو‌های واکنش سریع، مذاکرات صلح را به حالت تعلیق درآورده است.

منابع دیپلماتیک سودان می‌گویند ارتش این کشور مشارکت خود در مذاکرات آتش‌بس را به حالت تعلیق درآورده و این امر نگرانی نسبت به تشدید درگیری‌ها را افزایش داده است.

سرتیپ نبیل عبدالله، سخنگوی ارتش سودان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این تصمیم در پاسخ به «نقض مکرر» آتش‌بس بشردوستانه توسط نیرو‌های واکنش سریع صورت گرفته است. او تداوم اشغال بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی در خارطوم را از جمله موارد نقض آتش بس از سوی نیرو‌های واکنش سریع دانست. 

از سوی دیگر، نیرو‌های شبه نظامی واکنش سریع در بیانیه‌ای ارتش را متهم کردند که برای تضعیف آن‌ها مذاکرات جده را متوقف کرده‌اند.

گفتگو‌های صلح بین دو طرف درگیری سودان، در شهر بندری جده عربستان و در اوایل ماه مه آغاز شد. در این مدت دو معاهده کوتاه مدت آتش‌بس امضا شد که هر دو مکررا نقض شدند.

درگیری‌های شدید در خارطوم، پایتخت سودان همچنان گزارش می‌شود. جنگ نزدیک به ۱.۴ میلیون نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده و در این میان بیش از ۳۵۰ هزار نفر به کشور‌های همسایه رفته اند.

بیش از شش هفته پس از آغاز درگیری، سازمان ملل تخمین می‌زند بیش از نیمی از جمعیت به کمک و محافظت نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار