مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۱۵ مسجد استان برای برگزاری جشن باشکوه عیدغدیرخم آماده می شود.

 حجت الاسلام مهدی طاهری در گردهمایی فعالان مساجد علی بن ابی طالب و علی بن موسی الرضا با عنوان مهمانی بزرگ غدیر  افزود: از میلاد امام رضا (ع) برنامه ریزی برای برپایی جشن و برنامه‌های فرهنگی در ۷۶ مسجد ملقب به علی ابن ابی طالب (ع) و ۳۹‌مسجد ملقب به امام رضا (ع) به مناسبت عید غدیر کلید می‌خورد.

وی افزود: مساجد استان تا عید غدیرخم پایگاه معارف غدیر و مهدویت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه تعلیمی و عبادتی مساجد باید تقویت شود خاطرنشان کرد: این‌مساجد می‌توانند با فرهنگ‌سازی و مشارکت همگانی پایگاه معارف غدیر و مهدویت شوند و فقط باید دانست که چگونه این معارف منتقل شود تا جذب و اثرهمگانی صورت گیرد.

طاهری با اشاره به کمرنگ شدن برخی آیین‌ها و فرهنگ‌ها در نذر کودکان برای ائمه و نام ائمه را بر فرزندان نهادن و خادمی اهل بیت خاطرنشان کرد: یکی از مسیر‌ها برای اتصال فرهنگ مردم به ائمه اطهار جشن غدیراست و اسم‌غدیر می‌تواند اسم‌رمزی برای تحرک و پویایی دراین مسیر باشد و از هم‌اکنون باید در هر شهرستانی گفتگو‌ها و برنامه ریزی‌ها برای نشان دادن عظمت نام امام علی (ع) صورت گیرد.

طاهری گفت: امیرالمومنین فقط در صورت ظلم به ویژه ظلم به یتیم متلاطم می‌شدند، پس هرکه می‌خواهد در انسانیت صدای عدالت را بشنود صدای علی (ع) را بشوند و به این ترتیب ولایت امیر در جامعه بیشتر می‌شود.

وی گفت: حفظ ارزش‌ها و تروج فرهنگ علوی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی یک مقوله بسیار مهم‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار