کشف یک تن زغال درختان جنگلی و غیرجنگلی در استان کرمانشاه

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه گفت : در دوماهه اول سال جدید یک تن زغال درختان جنگلی و غیرجنگلی در استان کشف شده است.

فرشید سنجری جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات زغال مربوط به سرفیروزآباد است، گفت : در دوماهه اول سال جدید میزان یک تن زغال درختان جنگلی و غیرجنگلی کشف شده است.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا مجازات قاچاقچیان زغال بازدارنده است، توضیح داد: قوانین قدیمی است و به نظر می‌رسد قانون باید مجازات سختگیرانه‌تری اعمال کند. 

سنجری خاطرنشان کرد: عمدتاً مردم محلی درختان را قطع می‌کنند و برای امرار معاش خود تبدیل به زغال کرده و به فروش می‌رسانند و مصرف داخلی دارد و مواردی که در فضای مجازی به‌عنوان قاچاق چوب درخت بلوط در جنگل‌های زاگرس گزارش می‌شود، مربوط به استان کرمانشاه نیست.

 وی گفت: ما در همه مناطق گشت‌های ایست و بازرسی داریم، اما با کمبود نیروی انسانی‌و تجهیزات مواجه هستیم، این در حالی است که اگر نیروی انسانی و تجهیزات افزایش پیدا کند با کاهش قاچاق زغال روبرو خواهیم بود. 

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه با تاکید بر نقش مشارکت مردم و جوامع محلی در جلوگیری از قاچاق زغال و دیگر جرائم منابع طبیعی خاطر نشان کرد: شماره تلفن ۱۵۰۴ همواره آماده شنیدن گزارشات مردمی در خصوص تهدیدات منابع طبیعی است.

 وی خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۲۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر اینکه هرگونه حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج و یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی به طور مطلق و ارتکاب این اعمال در مورد سایر محصولات و فراورده‌ها یا مصنوعات منابع طبیعی اعم از جانوری و گیاهی به قصد تجاری، بدون تحصیل پروانه از مرجع ذصلاح ممنوع است.

 سنجری خاطرنشان کرد: افزایش گشت‌زنی‌ها و مقدار جریمه‌ها جنبه بازدارندگی دارد که همین عوامل سبب افزایش کشفیات قاچاق در زمینه چوب و زغال شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
چرا دست این قاچاقچیان ذغال که واقعا نابودگران طبیعت هستند را قطع نمیکنید،درختان بلوط با صدسال بیشتر را قطع میکنند برای کشیدن قلیان واقعا جریمه های سنگین بایستی بشوندتا بازدارنده باشد،این طور پیش برود طبیعتی باقی نمیماند در کرمانشاه و جاهای دیگر ایران
آخرین اخبار