در حج امسال همگان آستانه تحمل خود را بالا ببرند

نواب با بیان اینکه در حج امسال همگان آستانه تحمل خود را بالا ببرند، گفت: از برآیند تمام برنامه‌ها، عملکرد‌ها و رفتار‌ها باید حقیقت وحدت را استنباط کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از ورود به شهر مدینه در جمع کارگزاران حج ۱۴۰۲ نکاتی را در خصوص این سفرمعنوی بیان کرد. 

 
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه از فرصت طلایی حج، نباید غافل شد، به توصیه‌ای از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که رشد معنوی خود را اندازه بگیرید و سعی کنید که در این سفر به جلو حرکت کنید و از اکسیر سرزمین وحی غافل نشوید. 

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت خطاب به زائرینی که به صورت داوطلبانه به دیگر زائران خدمت می‌کنند، گفت: شما هزینه کردید که به زیارت خانه خدا بیاید و الان دارید به صورت داوطلبانه به زائران خانه خدا خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌کنید و این خدمت بر اساس مبانی روایی کار بسیار ارزشمند و بزرگی است.

وی در ادامه جلوه دیگری از زیارت مسجد النبی را برای حاضران تشریح کرد و گفت: وقتی که وارد مسجد النبی می‌شوید تاریخ را عقب بروید و بر فراز منبر، رسول الله را ببینید. با این نگرش دنبال سخنان و سیره پیامبر و در قیاس پیروی آن حضرت و قرب و بعد با ایشان تصمیم جدید بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب لزوم حفظ وحدت و همگرایی اسلامی را یادآور شد و گفت: از برآیند تمام برنامه‌ها، عملکرد‌ها و رفتار‌ها باید حقیقت وحدت را استنباط کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه از کارگزاران و خادمان حج در سازمان حج و بعثه خواست که برخوردشان با زائران صادقه باشد و نسبت به مشکلات، سعه صدر داشته باشند.

وی افزود: طبق برخی پیش بینی‌ها درایام حج امسال، هوا به شدت گرم خواهد شد لذا ممکن است برخی از نامهربانی‌ها رخ دهد؛ همگان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و از نامهربانی‌های احتمالی چشم پوشی کنند و بدی‌ها را با خوبی‌ها پاسخ دهند. 
 
سرپرست حجاج ایرانی همچنین توصیه کرد که برای راهنمایی زائران با گمان عمل نکنند بلکه آنچه را که می‌دانند و یقیین دارند که درست است به زائران منتقل کنند.

وی همچنین خطاب به زائرانی که درحال حاضر در مکه حضور دارند، گفت: از فرصت خلوتی مسجد الحرام بهره ببرید، زیرا روز‌های آینده با ورود زائران ازدحام جعیت در مسجد الحرام زیاد خواهد شد. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب در صدر هیئتی چهارشنبه شب وارد مقر ستاد مدینه در هتل سکون شد و در بدو ورود مورد استقبال معاونین، مدیران و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
مکان هایی که امکان چالش وجود دارد
مضجع حضرت رسول و زمین اطراف آن که منتسب به پیامبر هست
بقیع وقبورمتبرکه ی بقیع و۴امام و ام البنین
نرده های پشت بقیع برای خانم ها
موقع نماز در مسجدالنبی ومسجدالحرام که باید احتیاط را لحاظ نمود
آخرین اخبار