استاندار البرز در قرارگاه اجتماعی استان مطرح کرد؛

ضرورت گسیل اعتبارات شهرداری ها برای توانمندسازی محله های محروم استان

نماینده عالی دولت در البرز گفت: امسال باید به شکل خاص بر روی توانمند سازی محله‌های محروم استان متمرکز شویم و برای اقدام در این راستا با جدیت وارد عمل شویم.

 مجتبی عبداللهی در چهلمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان که روز پنج شنبه ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۱۴ خرداد، گفت: نشستی ویژه با مدیران ۶۶ خانه محله در مناطق کم برخوردار استان با محوریت احصا مشکلات و کمبودهای محله ها، برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال باید به شکل خاص بر روی توانمند سازی محله های محروم استان متمرکز شویم و برای اقدام در این راستا با جدیت وارد عمل شویم.

عبداللهی گفت: شهر کرج تعداد قابل توجهی محله محروم دارد از این رو ضرورت دارد شهرداری کرج با تخصیص اعتباری ویژه برای هر محله، اقدامی محسوس در حوزه عمران و آبادانی رقم بزند.

وی افزود: فرمانداران باید رسیدگی به محله های محروم را در راس امور خود قرار دهند و زیرساخت های اساسی از جمله آموزشی و پرورشی، بهداشتی و درمانی، ورزشی و فرهنگی  را تقویت کنند.

استاندار البرز زیباسازی محله های محروم و ایجاد زیرساخت های تفرجگاهی و ارتقا بسترهای نشاط و آسایش را مهم و ضروری دانست و گفت: امسال شهرداری کرج حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده خواهد داشت که باید در محله های محروم هزینه کند.

وی افزود: شهرداری کرج سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد طبق آنچه که اعلام شده در حوزه عمران صرف شده ولی باید اقدامات و برنامه ها برای مردم ملموس باشد.

عبداللهی گفت: امسال از محل تعیین تکلیف خانه های قولنامه ای علاوه بر رضایتمندی مردم در جهت سنددار شدن املاک، درآمد بسیار خوبی برای شهرداری ایجاد می شود بنابراین باید تمامی این درآمدها برای رفاه و خدمت رسانی به مردم صرف شود.

وی افزود: اگر شهرداری ها برای هر محله حداقل ۵۰ میلیارد تومان هزینه کند و چند اقدام اساسی از جمله ایجاد سالن ورزشی را رقم بزند، شاهد تحول بزرگی خواهیم بود. استاندار البرز تاکید کرد که باید در تابستان امسال مدارس استان نوسازی، مرمت، نظافت و زیباسازی شوند.

او گفت: شهرداری ها در راستای مسئولیت های اجتماعی خود باید برای رسیدگی به مساجد اقدام کنند. عبداللهی افزود: با توجه به آغاز تعطیلی مدارس، این ظرفیت باید در اختیار ورزش و تفریح محله های محروم بویژه برای بانوان قرار گیرد.

عبداللهی می گوید: ساخت ۷ کلانتری در محله های هدف در دستور کار است که باید هر چه سریع تر ساخته و تامین نیرو شود، در این رابطه خیرین نیز تاثیر بسزایی خواهند داشت.

استاندار البرز افزود: جمع آوری و ساماندهی ضایعات فروشان، دستفروشان و سد معبر باید به جد دنبال شود. در این جلسه مشکلات و موانع محله محروم حسن آباد با ارائه گزارشی از سوی مدیر خانه محله مطرح شد و همچنین روند اقدامات صورت گرفته در محله محروم آق تپه مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.