اهمیت تسهیل‌گری و ارائه خدمات در عرصه ازدواج، فرزندآوری و ناباروری

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: تسهیل و ترویج ازدواج به‌هنگام و آسان، از جمله راهکار‌های افزایش موالید است.

افسانه جهانی امروز در نشست اعضای ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: انتظار این است که بنیاد ۱۵ خرداد با تخصیص امکانات جهت راه‌اندازی مراکز پیشگیری از سقط، حمایت از زوجین نابارور و خانواده‌های دارای فرزند چندقلو و مساعدت در اجرای طرح‌های محله‌محور، در حل مسئله جمعیتی استان اثربخش باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به مأموریت بنیاد ۱۵ خرداد در ۳ حوزه جمعیت، سلامت و عمران اجتماعی می گوید: مشکلات اقتصادی و هزینه‌های زیاد فرزندپروری، ضعف خدمات اجتماعی مادر و کودک در محیط‌های اجتماعی، اداری و دانشگاه‌ها از جمله موانع فرزندآوری و رشد جمعیت بوده و رفع این موانع نیازمند هماهنگی و همکاری متقابل میان بخش‌های حاکمیتی و دولتی، بخش‌های خصوصی و نهادهای مردمی است.

به گفته او، اعطای مشوق‌های فرزندآوری، خدمات اجتماعی، جهت‌دهی به تبلیغات رسانه‌ای و شهری در راستای افزایش فرزندآوری، ارتقای جایگاه مادری در خانواده و جامعه با گفتمان‌سازی و هوشیارسازی نسبت به بحران جمعیت و فرزندآوری و بیان پیامدهای آن در سطوح مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی برای رسیدن به نقطه مطلوب در بحث جمعیت ضروری است.

رئیس بنیاد ۱۵ خرداد نیز در این نشست فعالیت‌های جمعیتی بنیاد را تشریح کرد و این فعالیت‌ها را ناظر به ۳ حوزه معیشت و رفاه، رفع گره‌های ذهنی و مباحث سیستمی و زیرساختی دانست.

حمیدرضا علیان‌زادگان، با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت ۵ در سراسر کشور گفت: قصد داریم در این مراکز تمامی خدمات و لوازم مورد نیاز مادر و کودک را با تخفیف ویژه به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیش‌تر ارائه کنیم.

رئیس بنیاد ۱۵ خرداد حمایت از تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان و نوآور در حوزه جمعیت را از جمله برنامه‌های این بنیاد اعلام کرد و می گوید: از شناسایی و تولید محصولات و خدمات نوآور در حوزه جمعیت و سلامت اجتماعی و ترویج الگوهای موفق در زمینه فرزندآوری و فرزندپروری حمایت می‌کنیم.

او افتتاح رسمی شبکه تلویزیونی ایران جوان، طرح لبخند مادری، ارائه تسهیلات درمان ناباروری، برگزاری جشنواره طراحی برای کودک و طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو را از دیگر برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جوانی جمعیت برشمرد و از تدوین اطلس ملی جمعیت خبر داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار