عضویت اوکراین در ناتو، از اعضا انکار از زلنسکی اصرار

رئیس‌جمهور اوکراین در بدو ورود به نشست غیر رسمی وزرای خارجه ناتو بازهم خواستار عضویت در این ائتلاف نظامی شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین همان ابتدا که به نروژ رسید تا در نشست غیر رسمی وزرای خارجه ناتو شرکت کند برای چندمین بار درخواست عضویت در این ائتلاف نظامی را تکرار کرد.

براساس گزارش روزنامه لوموند، رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم تضمین‌های امنیتی نه تنها برای اوکراین، بلکه برای همسایگان ما، برای مولداوی، به دلیل تجاوز روسیه به اوکراین و تجاوز احتمالی در سایر بخش‌های اروپا، بسیار مهم است.»

زلنسکی که نتوانسته است اتحادیه اروپا را قانع کند کشورش را به عنوان عضو بپذیرند، در ادامه اعلام کرد از مولداوی که اکنون میزبان نشست جامعه سیاسی اتحادیه اروپا است، حمایت می‌کند تا آن‌ها عضو اتحادیه اروپا شوند.

مولداوی، فقیرترین کشور اروپا که از سه طرف در مرز اوکراین قرار دارد، آرزو دارد تا پایان دهه به اتحادیه اروپا بپیوندد و پیوسته حمایت خود را از اوکراین و پذیرش پناهجویان فراری از جنگ نشان داده است.

اظهارنظر ولودیمیر زلنسکی درباره آمادگی برای عضویت در ناتو در شرایطی انجام شده که آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه (امروز) در این باره آب پاکی را روی دست اوکراین ریخت و گفت که به رغم سیاست درهای باز ناتو، روشن است که یک کشور در حال جنگ نمی‌تواند عضو ناتو شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
زلنسکی موتور اکراین را پیاده کرده ولی اصرار دارد آنرا بیمه کند. بیمه گر اگر ناتو باشد بهرحال منطقی به قدر مطلق دارد. موتور که پیاده شده. بدنه هم که سوخته. چه می ماند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
سگ آدمو بگیره ولی جو نگیره
این اوکراینیا جدی جدی باورشون شده عددی اند و یادشون رفته فقط یه مشت مزدور و جیره خوار آمریکان
آخرین اخبار