کشف و ضبط محموله کبک وحشی از شکارچیان غیر مجاز در بهارستان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: ۱۸ قطعه کبک وحشی با هماهنگی مراجع قضایی در روستای اورین طی عملیات یگان حفاظت اداره محیط زیست بهارستان کشف و ضبط شد.

محمد علی جودکی در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از دریافت گزارش شهروندان، مبنی بر نگهداری تعدادی پرنده وحشی در یک منزل مسکونی واقع در روستای اورین، ماموران اجرایی این اداره موضوع را در دستور کار بررسی قرار داده و پس از اطمینان از صحت گزارش واصله، با هماهنگی دادستان بهارستان و دریافت حکم ورود، به همراه ماموران نیروی انتظامی، سریعا به محل اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: پس از حضور در محل و بازرسی صورت گرفته، ۱۸ قطعه کبک وحشی به همراه ۵ عدد قفس چوبی در این منزل کشف و ضبط شد و به مرکز نگهداری پارک پردیسان تحویل داده شده تا پس از اطمینان از سلامت و قابلیت پرواز، این کبک‌ها به دامان طبیعت بازگردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان خاطرنشان کرد: پس از تنظیم صورتجلسه، پرونده متخلفین برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و تا حصول نتیجه توسط این اداره پیگیری‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه و هرگونه تخلف زیست محیطی می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۴۰ و یا از طریق شماره تماس ۰۲۱۵۶۷۵۱۷۶۱ موضوع را به این اداره گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
همه چیز را نابود کردید حیات وحش و غیر وحش با قوانین مسخره بعد هزاران سال زندگی انسان ها ظرف چند دهه همه چیز رو به نابودی است
آخرین اخبار