۱۰ هکتار از عرصه تنگ صیاد طعمه حریق شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ‌صیاد گفت: با کمک آتش‌نشانان و جامعه محلی آتش‌سوزی این منطقه مهار شده است.

سعید یوسف‌پور گفت: با تلاش آتش‌نشانی فرخشهر، جوامع محلی، همیاران محیط زیست فرخشهر و پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست استان آتش‌سوزی مهار شده است.

وی افزود: وسعت این آتش‌سوزی به دلیل سرعت بالای باد زیاد بود و بیش از ۵۰ نفر برای مهار آتش با همه امکانات و تجهیزات بسیج شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر اساس برآورد اولیه بر اثر سهل انگاری دامداران در منطقه، ۱۰ هکتار از عرصه تنگ صیاد طعمه حریق شد.

یوسف‌پور با اشاره به آغاز چرای دام در این عرصه از اول خردادماه بیان کرد: دامداران و گردشگران باید آتشی که برای تهیه خوراک و یا چای روشن می‌کنند را قبل از خروج از عرصه خاموش کنند تا از بروز آتش‌سوزی در عرصه جلوگیری شود.

وی از هم استانی‌ها خواست تا در صورت مشاهده تخلف و یا وقوع آتش در عرصه‌های منابع ملی و طبیعی و حفاظت شده با شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و یا شماره ۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت آتش‌سوزی مهار شود.


بیشتر بخوانید


وی بر پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در این عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: آموزش مهمترین راه برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی است.

برچسب ها: تنگ صیاد ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار