تصویب طرح افزایش سقف بدهی‌های دولت آمریکا در مجلس سنا

قانونگذاران آمریکایی در نهایت طرح دولت بایدن برای افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال را به تصویب رساندند.

دولت آمریکا بزرگترین دولت مقروض در جهان است به طوری که میزان بدهی‌های دولت این کشور اکنون به ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است. با این وجود، دولت بایدن برای پرداخت بدهی‌ها و نیز حقوق کارکنان فدرال به افزایش سقف بدهی‌ها نیازمند است. گرچه جمهوریخواهان از مخالفان سرسخت بایدن برای افزایش سقف بدهی بودند، اما به دلیل آنکه عدم تعلیق سقف بدهی‌ها باعث نابودی اقتصاد آمریکا می‌شود، در نهایت دو طرف در این زمینه مصالحه کردند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از تصویب طرح افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال در مجلس نمایندگان آمریکا، اکنون مجلس سنا نیز با این طرح موافقت کرد. 

بر این اساس، پس از کش و قوس‌های فراوان میان دموکرات‌های مخالف مصالحه و جمهوریخواهان مخالف افزایش سقف بدهی‌ها، در نهایت طرح دولت بایدن موفق به کسب نظر بیشتر قانونگذاران آمریکایی شد. طی رای گیری انجام شده در بامداد امروز ۶۳ سناتور به طرح افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال رای موافق دادند و ۳۶ تن با آن مخالفت کردند. 

از میان ۳۶ رای مخالف، ۳۱ رای متعلق به جمهوریخواهان و ۴ رای متعلق به دموکرات‌ها بود. همچنین برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت که به تفکرات سوسیالیستی و مستقل مشهور است از دیگر مخالفان این طرح بود. 

اکنون این طرح با تصویب شدن در دو مجلس آمریکا، برای تبدیل شدن به قانون تنها نیازمند امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست. 

بایدن پس از تصویب این طرح در کنگره با ابراز خوشحالی درباره این موضوع در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تصویب طرح افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال یک پیروزی بزرگ برای مردم آمریکا و اقتصاد کشور بود. هنوز کار ما در این زمینه تمام نشده است. من بی صبرانه منتظر امضای این طرح بوده و در اسرع وقت برای مردم آمریکا پیرامون اهمیت این موضوع سخن خواهم گفت.

کاخ سفید نیز متعاقبا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا ساعت ۱۹ امروز (جمعه) به وقت واشنگتن دی سی با مردم آمریکا سخن خواهد گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بدهی چیه مگه امریکا قانون داره
آخرین اخبار