تشکیل اتاق مشترک آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه از تشکیل اتاق مشترک آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در نشست مشترک استانداران آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و همچنین استانداران اقلیم کردستان با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد بر توسعه همکاری اقتصادی و تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

قاسم کریمی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و معدنی استان در ارتقای مبادلات اقتصادی و ضرورت اجماع نخبگان سیاسی و اقتصادی، از تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق خبر داد .

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با بیان اینکه فعالان اقتصادی آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق هیچ وقت برنامه بلند مدت برای خود نداشته اند اظهار امیدواری کرد: با تشکیل اتاق بازرگانی مشترکل بین ارومیه و اربیل استراتژی های بلند مدت تدوین شود.

وی پتانسیل های اقتصادی، گردشگری، ورزشی، تاریخی و طبیعی ایران و عراق را یاد آور شد و تاکید کرد: به اشتراک گذاشتن این توانمندی ها ضریب هم افزایی را دو چندان خواهد کرد.

در ادامه  نشست مشترک استانداران آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و همچنین استانداران اقلیم کردستان با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با اشاره به موانع موجود در صادرات کالا و تکنولوزی و همچنین برشمردن مشکلات خود در مبادلات تجاری دو طرف بر توسعه روابط و انتقال تجربیات تاکید کردند.

نخستین نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور احمد وحیدی وزیر کشور از روز گذشته در ارومیه آغاز شده است و امروز جمعه به پایان می رسد.

هیئت‌های بلند پایه‌ای از کشورمان، اقلیم کردستان عراق، فرماندار ویژه سوران عراق و فرمانداران شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی حضور دارند.

گسترش روابط تجاری و تسهیل در واردات و صادرات کالا و همچنین افزایش مبادلات تجاری، گسترش بازارچه‌های مرزی و تعمیق روابط مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی از اهداف برگزاری این اجلاس است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.