امام جمعه موقت سنندج:

حلقه بزرگ گم شده بشریت دوری از معنویت است

ماموستا خالدی گفت: حلقه بزرگ گم شده بشریت امروز به ویژه جامعه اسلام دوری از قرآن و معنویت و انفاق و برکات صلوات و ارتباط با پروردگار دلی است.

ماموستا معروف خالدی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با تسلیت ایام سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌ها مایه برکت و عزت انقلاب و ایران بوده‌اند لذا باید قدر ایشان را بدانیم که به درستی کشتی انقلاب را هدایت کرده‌اند.

امام جمعه موقت سنندج افزود: با رحلت امام خمینی (ره) مجلس خبرگان رهبری در اقدامی بجا و شایسته رهبر فرزانه انقلاب را به عنوان جانشین معمار کبیر انقلاب انتخاب کردند و هر روز بیشتر از گذشته مردم در می‌یابند که این انتخاب یک انتخاب الهی بود که راه و انقلاب امام به بهترین شکل پس از ایشان ادامه پیدا کرد.

او از برپایی میز خدمت تعدادی از ادارات در حیاط مسجد جامع او کرد و اظهار داشت: شاید کسانی نتوانند به اداراتی مراجعه کنند که این میز خدمت می‌تواند زمینه ارتباطات بی‌واسطه و آسان بین مسئولان و مردم را فراهم سازد.

امام جمعه موقت سنندج همچنین اذعان کرد: برخی از مسئولان در پاسخگویی به مطالبات مردم و رفع مشکلات آنان همواره پای کار هستند که از آن‌ها هم تقدیر می‌کنیم و امیدواریم این رویه و روال در بین تمام مسوولان نهادینه شود.

ماموستا خالدی در ادامه ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه برق را مورد تاکید قرار داد و گفت: این رسالت تک تک ماست که اصل مهم صرفه‌جویی را مورد توجه قرار دهیم چرا که مصرف بهینه نعمات نوعی عبادت است.

ماموستا خالدی همچنین با بیان اینکه پانزدهم خردادماه سال ۴۲ یادآور شهادت جمعی از شهدای راه انقلاب است که باید نام و یاد آن‌ها را برای همیشه زنده نگه‌داریم، گفت: این شهدا با توکل به خدا پا در میدان مبارزه گذاشتند و امام راحل با پیروزی انقلاب راه آن‌ها را ادامه دادند.

او خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد یوم‌الله است و مردم نباید اهمیت این روز را فراموش کنند چرا که سرآغاز نهضت بزرگ اسلامی و تحولات بزرگ جهانی محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت سنندج اضافه کرد: حلقه بزرگ گم شده بشریت امروز به ویژه جامعه اسلام دوری از قرآن و معنویت و انفاق و برکات صلوات و ارتباط با پروردگار دلی است.

ماموستا خالدی با تاکید براینکه اگر امروز مشکلات مختلف گریبان جامعه بشریت را گرفته دلیل اصلی آن گم کردن حلقه معنویت و ارتباط دلی با پروردگار است، گفت: خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید، این ایمان دار تقوای الهی پیشه کن از گناهان دوری و رابطه خودت را با پروردگارت تقویت کن تا از بلا‌ها و مشکلات ایمن و نعمت و رحمت بی شمار بر تو سرازیر شود.

او اضافه کرد: دنیا کاروانسرا و در گذر است خانه اصلی ما جهان آخرت است نباید مسائل دنیوی ما را از آخرت غافل کند.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه به هر میزان حلقه ارتباط خود را با معنویت و قرآن محکم کنیم به همان میزان در زندگی موفق و از بلا‌ها و مشکلات دور می‌شویم، افزود: ارزش‌های معنوی و دینی باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود، امروز بیش از هر زمانی نیاز به انس گیری با قرآن کریم هستیم.

او گفت: ذکر خدا از جهاد بالاتر است، یاد خدا عزت، شرافت و نورانیت به انسان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.