سالیوان: آمریکا به دنبال معاهده هسته‌ای جدید با روسیه است

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال ادامه محدودیت‌های فعلی برای کلاهک‌های هسته‌ای روسیه است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی روز جمعه پیشنهاد کرد که کشورش محدودیت‌های فعلی کلاهک هسته‌ای با روسیه را حفظ کند و در عین حال، واشنگتن آماده شده تا «بدون هیچ پیش‌ شرطی» در مورد چارچوب کنترل سلاح‌های هسته‌ای با روسیه گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سالیوان این اظهارات را در سخنرانی خود در نشست سالانه انجمن ملی کنترل تسلیحات در واشنگتن بیان کرد و تلاش‌های دولت جو بایدن را برای مقابله با آنچه که او آن را شکاف‌های "مهم" و "عمیق" در دوران پس از جنگ سرد خواند، تشریح کرد.

سالیوان گفت که با توجه به آخرین معاهده کنترل تسلیحات آمریکا و روسیه - استارت جدید - که تا حد زیادی رو به نابودی است و در سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود، آمریکا مایل به ایجاد یک معاهده جدید با روسیه است.

سالیوان در ادامه گفت: «تا زمانی که روسیه به محدودیت‌های مرکزی پایبند باشد ما آماده گفتگو هستیم.»

او همچنین از مسکو خواست تا مذاکرات جدیدی را برای چارچوب پس از سال ۲۰۲۶ آغاز کند. او همچنین تاکید کرد: "آمریکا به جای منتظر ماندن برای حل همه اختلافات دو جانبه ما، آماده است با روسیه برای مدیریت خطرات هسته‌ای تعامل کند. "

سالیوان افزود: برخلاف دوران جنگ سرد که تنها دو قدرت هسته‌ای جهانی وجود داشت، آینده کنترل تسلیحات حول محور زرادخانه به سرعت در حال گسترش است و چین و روسیه ممکن است معادلات را بر هم بزنند.

او گفت: "تا سال ۲۰۳۵، چین در مسیر دستیابی به ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای قرار می‌گیرد که یکی از بزرگترین تولیدات هسته‌ای در تاریخ است. "

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: "ما همچنین آماده هستیم تا بدون پیش شرط با چین تعامل کنیم. "

معاهده استارت که در سال ٢٠١٠ میان باراک اوباما و دیمیتری مدودف امضا شد، آمریکا و روسیه را به داشتن ١٥٥٠ کلاهک هسته‌ای و مستقر کردن ٧٠٠ موشک و بمب‌افکن محدود کرده است. البته تاکید شده بود که شرایط نظارت از مکان استقرار این تسلیحات باید برای یکدیگر فراهم گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
حتما ،نه تنها روسیه بله تمام دنیا بتون اعتماد دارن.امضا ریس جمهور خودتون و سازمان ملل و چندین کشور رو پاره کرد اون ترامپ احمق.دیگه این بایدن که همجا جنگ راه انداخته مثل اوباما و ریس جمهورهای قبلی ،مردم دنیا هم بتون اعتماد دارن؟؟ تنفر دارن ،چهارتا کشور ورشکسته مفت خور مثل آلمان فرانسه انگلیس که همیشه موجودیت و ثروت شون از مفت خوری و غارت هست باتون همراه اونم چون مستعمره تون هستن..کشورای مستقل اجازه تعین تکلیف بتون نمیدن.برید با همون گروهک ها که خودتون درست کردید و اسرایل و آدم های فاسد مثل الهام علیف پاشنیان نتانیابو و اینا عهد ببندین که مجبورن برا قدرت باج بدن.کشوری که یکبار منافق ها تروریست هستن و خلع سلاح میشن و بعد دوباره میشن مزدور برا شما صلاحیت نداره..روسیه اگر میبنید چهارتا دوست و متحد درست داره چهار جا هم به داد ملت ها رسیده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
مثل همون معاهده منع گسترش ناتو در غرب کشور روسیه ؟ جنگ اوکراین نتیجه پشت کردن آمریکا به همچنین معاهده ای بود.
در نتیجه آمریکا قابل اعتماد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۱:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
دلار نفسهای آخرش را می کشد. دنبال جوانسازی یا رجوونیشن دلار و شکست روبل روسیه هستند نه معاهده جدید هسته ای. گرچه این معاهده جدید روسیه را از نظر هسته ای خلع سلاح خواهد کرد یا مثل برجام راننده را در چالانچولان گیر میاندازد. هر چیز کهنه شد قیمتی میشود. و امریکا از قیمتی شدن روسیه خوشش نمی آید. اگر روسیه استقبال کند می بازد قافیه جنگ را. این استخدام نیست بلکه استخر دام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
کاملا درست گفتی و حرفه ای.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۰:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

بیمار شده، دچار فرانوشی و توهم‌محض است،
گمان می کتد روسیه متوجه نمی شود که او قصد دارد روسیه را مثل اوکراین خلع سلاح کند.
آخرین اخبار