پیگیری حمایت از خانواده های دارای فرزند چندقلو‌

مسئول کارگروه چندقلو‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:پیگیر حمایت از خانواده های دارای فرزند چندقلو‌ توسط مرجعی رسمی هستیم.

مسئول کارگروه چندقلو‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه  در طول سال چندین مورد خانواده دارای فرزند چندقلو به ما مراجعه می‌کنند که نیاز به حمایت دارند گفت: ارگان یا مرجع رسمی برای حمایت از این خانواده‌ها وجود ندارد، لذا در جلسات بسیاری که داشتیم این دغدغه را مطرح کرده‌ایم تا به نتیجه برسد.

محبوبه نم‌نباتی با بیان اینکه کارگروه چندقلو‌های اصفهان از سال ۱۳۹۸ تشکیل شد، افزود:  در این کارگروه اگر خانواده‌ها نیاز به آموزش داشته باشند، خدمات ارائه می‌شود. اگر نیاز به کمک و مراقبت داشته باشند به بهزیستی و خیران ارجاع می‌شوند و در هر صورت در تماس با این خانواده‌ها هستیم.

او در خصوص وجود مرجع مشخص برای حمایت از چندقلو‌ها در کشور تصریح کرد: برخی خیران و نیکوکاران کشور در زمینه چندقلو‌ها فعالیت می‌کنند، لذا ما با تهیه بسته مراقبت و حمایت از نوزادان چندقلو، در تلاش بودیم که با اداره سلامت نوزادان وزارتخانه مرتبط شویم تا انجام فعالیت‌ها منسجم شود.

مسئول کارگروه چندقلو‌های اصفهان  ادامه داد: در کشور مرجع‌های مختلفی در این زمینه فعال است و به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو خدمت‌رسانی و از آن‌ها حمایت می‌کند، اما اینکه یک مرجع مشخص و معین مانند یک انجمن وجود داشته باشد، در کشور نداریم.

نم‌نباتی  افزود: با توجه به مشکلات نازایی و ناباروری، بسیاری از زوج‌ها از درمان‌هایی استفاده می‌کنند که احتمال چندقلوزایی را افزایش می‌دهد و آمار نسبت به قبل تغییر کرده است که این موضوع به تمهیداتی نیاز دارد.

مسئول کارگروه چندقلو‌ها با اشاره به حمایت کارگروه از یک خانواده دارای فرزند پنج قلوی ساکن اصفهان به طور ویژه، افزود: از زمان تولد این نوزادان تا به حال چندین سال است که برای پیگیری وضعیت آن‌ها و مراقبت‌ها به منزل‌شان سرکشی داریم تا ازاین طریق بتوانیم مشکلاتشان را رفع کنیم.

منبع : ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
لطفا پیگیری بفرمایید. خواهر بنده در تاریخ ۲۷،۲،۱۴۰۲ در بیمارستان عسگریه زایمان کرده اند و صاحب ۴ قلو شده اند خبرنگارتان هم از انها گزارشی پخش کرد متاسفانه یکی از ان نوزادان فوت کرد و از طرفی بیمارستان بیشتر به جای مراقبت پیگیری پول برای ترخیص هست و انها را تحت فشار قرار داده لطفا لطفا لطفا از خیرین بخداهید که به انها کمک کند هرینه ترخیص انها فکر کنم حدود ۳۰۰ میلیون شود
نام پدر ۴ قلوها بهنام خسروی این هم شماره تماس پدر ایشان 09334243512 بیمارستان حاظر به همکاری نیست ....لطفا پیگیری بفرمایید