آغاز پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده + فیلم

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پرواز کاروان‌های زائران ایرانی خانه خدا به جده از بامداد امروز شنبه آغاز شد.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، نخستین پرواز زائران ایرانی بامداد امروزشنبه (۱۳ خرداد) از استان آذربایجان غربی وارد فرودگاه جده شد و بدین ترتیب پرواز‌های مدینه بعد آغاز گردید. 

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره و ناصر حویزاوی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان در فرودگاه جده از زائران این کاروان استقبال کردند. 

به گفته معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت این کاروان ۲۱۰ نفره از آذربایجان غربی از طریق فرودگاه ارومیه وارد جده شد.

رضایی گفت: علاوه بر پرواز‌هایی که به مقصد مدینه منوره صورت می‌گیرد از امروز ۷ پرواز از کشورمان وارد فرودگاه جده می‌شود و این تعداد حداکثر به ده پرواز در روز خواهد رسید و ۱۷۵۰ تا ۲۰۰۰ نفر روزانه از زائران مدینه بعد پس از محرم شدن در میقات جحفه عازم مکه مکرمه خواهند شد.

وی از ایجاد استراحتگاه بین راهی به نام نورا برای استقبال از زائرانی ایرانی که از طریق جده وارد عربستان می‌شوند، خبر داد و گفت: کاروان‌هایی که از ساعت سه بامداد تا ساعت ٩ صبح وارد فرودگاه جده می‌شوند آقایان به استراحتگاه بین راهی نورا (که در مسیر فرودگاه جده به جحفه واقع شده است) جهت پذیرائی و استراحت منتقل می‌شوند و بانوان نیز مستقیما از فرودگاه جده به میقات جحفه می‌روند و پس از محرم شدن به مکه مکرمه عزیمت می‌کنند. البته کاروان‌های اهل سنت مستقیما از جده به محل اقامت شان در مکه مکرمه انتقال می‌یابند.

گفتنی است بمنظور پاسخگویی به سوالات شرعی و تشریح احکام احرام عمره تمتع برای زائران، روحانیون معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در میقات جحفه مستقر شده اند.

وی افزود: نمایندگان سازمان حج و زیارت نیز ۲۴ ساعته در فرودگاه جده مستقر هستند تا به زائران خدمات ارائه دهند. همچنین در جحفه نیز علاوه بر مدیر و روحانی کاروان، نیرو‌های سازمان حج و زیارت برای راهنمایی زائران مستقر شده اند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: از امروز با آغاز پرواز‌های کاروان‌های مدینه بعد، به تعداد زائران ایرانی در سرزمین وحی به طور چشمگیری افزوده خواهد شد و روزانه بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر از دو مسیر جده و مدینه وارد شهر مکه می‌شوند.

گفتنی است در حج تمتع امسال ۸۷۵۵۰ زائر ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد و پرواز‌های زائران ایرانی به عربستان تا یکم تیرماه ادامه دارد.

 

برچسب ها: حج تمتع ، فرودگاه جده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار