سخنگوی وزارت امور خارجه :

چرخ زمان به نفع آمریکا و اسراییل نمی‌چرخد

کنعانی گفت: آمریکا از رای اعضای سازمان ملل متحد به ⁧ایران⁩ برای تصدی برخی مناصب در UN عصبانی است، چرخ زمان به نفع آمریکا و اسراییل نمی‌چرخد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: کشوری که دهه‌ها یکجانبه گرایی را دنبال و چندجانبه گرایی را تضعیف کرد و با سوءاستفاده از حق وتو در حمایت از رژیم آپارتاید صهیونیستی، اعتبار ⁧سازمان ملل⁩ را تضعیف کرد، از رای اعضای این سازمان به ⁧ایران⁩ برای تصدی برخی مناصب در UN عصبانی است. چرخ زمان به نفع آمریکا و اسراییل نمی‌چرخد.

اعضای سازمان ملل متحد (UN) روز پنجشنبه هفته گذشته به وقت محلی، رئیس جدید هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل را برگزیدند و جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یکی از ۲۱ نواب رئیس این مجمع انتخاب شد.

همچنین ۲۱ نائب رئیس (معاون) برای رئیس هر دوره مجمع عمومی سازمان ملل بر اساس آیین نامه مجمع عمومی و طبق منطقه بندی جغرافیایی انتخاب می‌شوند.
۶ نماینده از کشور‌های آفریقایی، پنج نماینده از کشور‌های آسیایی و اقیانوس آرام، یک نماینده از کشور‌های اروپای شرقی و ۲ نماینده از کشور‌های آمریکایی لاتین و کارائیب و ۲ نماینده از کشور‌های اروپای غربی و پنج نماینده از اعضای دائمی شورای امنیت به عنوان معاون انتخاب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار