اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از امروز در کردستان آغاز شد

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از امروز در کردستان اجرایی می‌شود و بر این اساس، یارانه سه دهک پایین درآمدی، مشروط به استفاده از یارانه برای خرید کالا، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

فرزاد پیشکاری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان از اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک در استان خبرداد و گفت: بر اساس این طرح، یارانه سه دهک پایین درآمدی، به شرط استفاده از یارانه برای خرید کالا، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

او افزود: در این مرحله همه مشمولان طرح می‌توانند به‌صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

پیشکاری با اشاره به اینکه کارت جدیدی برای‌ کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیک قابل استفاده است ، ادامه داد: شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ نیز خرید بیش از ۷۰ درصد از یارانه (معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر) است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: این مرحله از ۱۳ خردادماه سال جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در دهک‌های اول تا سوم اجرایی می‌شود.

پیشکاری افزود: در این مرحله ۲۰۰ هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند، با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتبار یارانه خود می‌توانند یک ماه زودتر، کالای مورد نظر خود را خریداری کنند.

او یادآور شد: شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح ملّی کالابرگ الکترونیک است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: ۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

پیشکاری خاطرنشان کرد: همه خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

او با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح ، عنوان کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در فاز دوم خود در سطح روستاهای استان و برای خدمت رسانی دولت تا دورترین ساکنین روستاهای استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: فاز دوم، همه فروشگاههای عرضه نیازمندی های خوراکی و مصرفی مردم در سطح دهستانها و روستاهای سطح استان را به شبکه ملی اعتبار متصل خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.