تعویق مجدد زمان اولین پرواز سرنشین دار از طریق کپسول استارلاینر

ناسا بار دیگر از تعویق اولین پرواز سرنشین دار از طریق کپسول استارلاینر خبر داد.

بوئینگ و ناسا اعلام کردند که اولین پرواز سرنشین دار کپسول فضایی «استارلاینر» این شرکت آمریکایی که قرار بود در ماه جولای پس از چندین تاخیر انجام شود، به دلیل دو مشکل فنی که اخیراً مشاهده شده، بار دیگر به تعویق افتاد.

اولین مشکل مربوط به چتر‌های مورد استفاده برای نگه داشتن کپسول به زمین بود، به گونه‌ای که بخشی از اتصال بین کپسول و خود چتر شکننده‌تر از حد انتظار بوده است.

این دو شرکت اعلام کردند: ما تصمیم گرفتیم که آماده سازی برای ماموریت آزمایش پرواز خدمه را متوقف کنیم تا برخی از مسائل را اصلاح کنیم.

مشکل دوم مربوط به نوار چسبی است که برای پیچیدن کابل‌های برق در داخل کپسول استفاده می‌شود. نشان داده شده است که این نوار قابل اشتعال است و در شرایط خاص، در صورت خرابی می‌تواند خطری ایجاد کند.

این پرواز آزمایشی که Crew Flight Test نام دارد، قرار است دو فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد. مارک ناپی، مدیر برنامه بوئینگ در یک کنفرانس خبری گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم آماده‌سازی برای مأموریت آزمایشی پرواز خدمه را متوقف کنیم تا این مسائل را اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نوار چسب مذکور حداقل برای ده‌ها متر استفاده می‌شود. حذف آن می‌تواند باعث آسیب شود و یک راه حل ممکن است پوشاندن آن با مواد دیگر در آسیب پذیرترین مناطق باشد.

ناپی بدون اشاره به موعد احتمالی بعدی برای پرواز اضافه کرد که سفر امسال همچنان قابل اجرا است. آژانس فضایی آمریکا با بوئینگ و اسپیس ایکس قراردادی را برای توسعه کپسولی برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و بازگرداندن آن‌ها منعقد کرده است.

فضانوردان از سال ۲۰۲۰ با یک وسیله نقلیه طراحی شده توسط SpaceX سفر می‌کنند، اما برنامه بوئینگ به دلیل یک سری مشکلات به تعویق افتاده است.

هدف نهایی این است که یک بار در سال یک پرواز اسپیس ایکس و یک پرواز بوئینگ وجود داشته باشد تا خدمه خود را در ایستگاه بچرخانند.

پس از یک پرواز ناموفق در سال ۲۰۱۹، سرانجام این شرکت توانست برای اولین بار در یک پرواز بدون خدمه که یک سال پیش انجام شد، به ایستگاه فضایی بین المللی برسد.

اکنون باید آزمایش نهایی را از طریق پرواز سرنشین دار در Starliner انجام دهد تا بتواند گواهینامه دریافت و پرواز‌های عملیاتی را آغاز کند.

منبع: ارم نیوز

برچسب ها: ناسا ، بوئینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار