در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی؛

پایان کار ۶۶۴ واحد نهضت ملی مسکن اخذ شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از اخذ پایان کار برای ۶۶۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان خبر داد.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶۴۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف استان پایان کار گرفته است.

او افزود: مدیریت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن به عنوان کارگزار وزارت راه و شهرسازی واگذار شده که در خراسان جنوبی شامل ۳۰ شهر است.

تنها عنوان داد: در خراسان جنوبی غیر از شهر بیرجند، احداث واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در بقیه شهر‌های استان که زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، تحت نظارت بنیاد مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۵۸ هزار و ۸۹۰ نفر افرادی که در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ثبت‌نام کردند، ابتدا ۲۳ هزار و ۹۹۸ نفر حائز شرایط اولیه شدند که ۲۳ هزار و ۸۱۰ نفر تأیید نهایی شده‌اند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۶ نفر افتتاح حساب و ۱۳ هزار و ۷۹۲ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند، ۶ هزار و ۶۶۵ نفر پروانه ساخت و ۶۴۴ واحد هم پایان کار گرفته اند.

تنها افزود: براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه خراسان جنوبی شناسایی شده که تاکنون ۴۹ هزار و ۳۰۶ واحد با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی، مقاوم‌سازی شده و ۳۹ هزار و ۵۲۹ واحد به صورت نیمه بادوام و بی‌دوام است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: متوسط مقاوم‌سازی در روستا‌های این استان به ۵۵.۵ درصد رسیده و میانگین کشوری این شاخص حدود ۵۲ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.