دستگاه های که همچنان در تخصیص اراضی مازاد خود مقاومت می کنند

طبق قانون باید تمامی دستگاه ها اراضی مازاد خود را به پروژه های نهضت ملی مسکن اختصاص دهند،اما هنوز بسیاری از دستگاه ها در این بخش کوتاهی دارند.

  این روزها اخبار بسیار زیادی از پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن به گوش می رسد، اخباری که خود نوید بخش پیشرفت پروژه های نهضت ملی  مسکن است و می تواند انگیزه متقاضیان را برای خانه دار شدن افزایش دهد.

یکی از اقداماتی که زمینه ساز تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور می شود، تخصیص اراضی مازاد دستگاه‌ها به پروژه های نهضت ملی مسکن است که هنوز بعد از گذشت یک سال در این حوزه مقاومت های از سوی دستگاه ها در این حوزه می شود. 

طبق آخرین آمار های ارائه شده اکنون تنها یک یا دو  دستگاه‌ اراضی مازاد خود را  به پروژه های نهضت ملی مسکن اختصاص داده اند که در همین رابطه ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است که باید تمامی دستگاه ها در تخصیص اراضی همکاری لازم را انجام  دهند چراکه لازمه پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن تامین و تخصیص اراضی  نهضت ملی مسکن است. براین اساس تاکنون ۳۰ هکتار  به  این پروژه ها ارائه شده است اما برای اجرایی‌شدن  هرچه زودتر باید سایر دستگاه ها هم در این بخش همکاری کنند.

بر اساس این گزارش با توجه به آنکه یکی از اصلی ترین راهکارها برای تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن  ساخت و اجرایی‌شدن پروژه ها به صورت ویلایی و یک طبقه است؛ بنابراین در  این بخش باید تمامی دستگاه ها پای کار بیایند تا علاوه بر شهرهای کوچک در کلانشهرها  هم شاهد ساخته شدن خانه های یک طبقه و ویلایی باشیم. چراکه به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از اصلی ترین دلایل آلودگی در کلانشهرها برج سازی و ساخت خانه های با چند طبقه است. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار