۴۸۰ میلیون جوجه به مرغداران تحویل داده می شود

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش مصرف گوشت مرغ ماهانه حداقل ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه تا شهریور ماه به دست تولیدکنندگان مرغ گوشتی می رسانیم.

آقای محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: با شرایطی که در کشور پیش آمده، مقداری تقاضا برای مرغ نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، لذا با تنظیماتی که انجام شده امیدوار هستیم بتوانیم حداقل بر اساس منابع داخلی که داریم بتوانیم ۱۲۰ مبیلیون قطعه جوجه را دریافت بکنیم و جوجه ریزی انجام بگیرد که امیدواریم بتوانیم تقاضای کشور را کاملا پوشش بدهیم.

او افزود: پیش بینی ما این است که امسال نسبت به سال گذشته مرغ بیشتری را مصرف کنیم، ما به طور معمول سرانه مصرف مان تا قبل از مردمی سازی یارانه‌ها حدود ۳۲ کیلوگرم بوده به ازای هر نفر، در سال بعد از آن این مقدار حدود ۱۲ درصد به لحاظ وزنی مصرف یا تولید گوشت ما کاهش پیدا کرد و مصرف سرانه هم حدودا ۲۶ کیلوگرم شد امسال ما پیش بینی می‌کنیم که مجددا یک افزایش داشته باشیم.

کمالی ادامه داد: برهمین اساس تلاش شده که ماهانه حداقل ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه را تا شهریور ماه به دست تولیدکنندگان مرغ گوشتی برسانیم تا بتوانیم نیاز داخلی کشور را کاملا پوشش بدهیم.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: البته آن چیزی که شرکت پشتیبانی و وزارت جهاد کشاورزی از ما خواسته این است که حداقل ما ۱۳۰ میلیون جوجه ریزی را داشته باشیم که ۱۰ میلیون قطعه آن را شرکت پشتیبانی برای تکمیل ذخایر استراتژیک استفاده بکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار