بیش از ۹۷ درصد جمعیت بهار باسواد هستند

رئیس آموزش و پرورش بهار گفت: بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان بهار باسواد هستند و برای افراد باقی مانده باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

حسین فیض الهی در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به پشتیبانی سوادآموزی افزود: سوادآموزی مهمترین است و در دولت انقلابی توجه ویژه‌ای به بحث سوادآموزی شده است و بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان بهار باسواد هستند و برای الباقی افراد نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

او گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی، توسعه فضای کالبدی دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان موضوعیت ندارد، اما در جهت کیفیت بخشی به نیرو‌ها و جذب نیرو‌های صالح به بدنه آموزش و پرورش، از دانشگاه فرهنگیان تلاش خواهیم کرد.

رئیس آموزش و پرورش بهار از آمادگی همه مدارس روستایی برای فعالیت‌های غنی سازی اوقات فراغت در تابستان خبر داد و گفت: در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، آموزش و پرورش با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط، می‌تواند به اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی و ورزشی بپردازد.

او تصریح کرد: به منظور کمبود فضای آموزشی در شهر بهار ناچار به جابجایی برخی مدارس هستیم و این موضوع و نحوه اجرا در کمیته‌های تخصصی بررسی و به اطلاع عموم خواهد رسید.

مجتبی فیض الهی در خصوص آمار بی سوادی در شهرستان بهار گفت: لازمه سرعت بخشیدن به ریشه‌کنی بی سوادی، داشتن پایگاه اطلاعاتی از افراد بی سواد بوده که امیدواریم به زودی محقق و آمار درستی از نرخ بی سوادی در شهرستان بهار ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.