مدیر جهاد کشاورزی جلفا از توزیع ۱۰۰ جعبه تخم نوغان در بین پرورش‌دهندگان کرم ابریشم این شهرستان خبر داد.

آقای عباسی با اشاره به تفاهم نامه مشترک با بنیاد برکت در زمینه برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن توسعه صنعت نوغانداری و تکمیل زنجیره تولید کرم ابریشم در روستا‌های حاشیه رودخانه ارس گفت: پرورش کرم ابریشم با هدف اشتغالزایی، رفع محرومیت و افزایش تولید داخلی با شروع توزیع نهال توت و تخم نوغان به صورت رایگان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در شهرستان جلفا آغاز شد.

وی از نوغانداری به عنوان ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال در منطقه یاد کرد و افزود: نهال توت و تخم نوغان دو نیاز اساسی صنعت نوغانداری است که به منظور حمایت از پرورش‌دهندگان کرم ابریشم توزیع ۱۰۰ جعبه تخم نوغان، ۵ هزار اصله نهال توت و ۱۰ هزار سرشاخه توت انجام شد.

آقای عباسی با پیش بینی تولید بیش از ۴ هزار کیلوگرم پیله کرم ابریشم‌تر در دوره ۴۵ روزه اظهار کرد: امیدواریم این فعالیت‌ها موجب رونق این صنعت کهن در سال‌های آتی در شهرستان جلفا شود.

آقای عباسی تاکید کرد: با  برنامه‌ریزی‌های انجام یافته و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی توزیع تخم نوغان نسبت به سال گذشته افزایش صد درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و پرورش کرم ابریشم نقش مهمی در رونق تولید، بهبود وضعیت اشتغال و افزایش درآمد مردم شهرستان جلفا  خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.