هر آنچه باید درباره تراشه نسل بعدی Snapdragon8 Gen3 بدانید

ششمین اجلاس سالانه فناوری اسنپدراگون کوالکام از ۲۴ تا ۲۶ اکتبر برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود شرکت اسنپدراگون کوالکام در ششمین اجلاس سالانه فناوری خود، جدیدترین تراشه پرچم‌دار Snapdragon8 Gen3 خود را معرفی کند.

انتظار می‌رود تراشه‌های Snapdragon8 Gen3 دارای ساختار جدید "۱ + ۵ + ۲" باشند و متفاوت از تنظیمات "۱ + ۲ + ۲ + ۳" پردازنده اسنپدراگون.۸ نسل ۲ هستند.
 
بر اساس اطلاعات فاش شده، این معماری جدید ممکن است منجر به هسته عملکرد قدرتمندتر با فرکانس بالاتر با استفاده از گره فرآیند ۴ نانومتری TSMC شود.
 
گزارش شده است که تراشه Snapdragon8 Gen3 علاوه بر پردازنده گرافیکی Adreno750 دارای یک هسته Cortex-X4.5 و ۲ هسته بهره وری انرژی باشد.
 
طبق این گزارش، پردازنده گرافیکی Adreno750 نسبت به Adreno740 بهبود عملکرد قابل توجهی را ارائه خواهد داد و به جای حافظه نهان L3 قبلی، حافظه موقت ۱۰ MB ارائه خواهد کرد.
 
طبق اطلاعات منتشر شده در Digital Chat Station، انتظار می‌رود که سری ۱۴ شیائومی اولین دستگاهی باشد که از این تراشه استفاده خواهد کرد.
 
علاوه بر این، ممکن است سری vivo X100، سری iQOO ۱۲، سری Redmi K70، OnePlus 12، Realme GT5 و... در اواخر سال ۲۰۲۳ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه شوند.
 
مدیاتک می‌تواند کوالکام را در بازی چیپ‌ست بالا شکست دهد؛ به گونه‌ای که انتظار می‌رود Dimensity9300 قبل از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در اواخر سپتامبر عرضه شود.
 
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که Dimensity9300 مدیاتک دارای پیکربندی متفاوتی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دارای ۴ تراشه Corex X4+ و ۴ x Cortex A720 و همچنین پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 است و در فرآیند TSMC N4P گنجانده خواهد شد.
 
شایعه شده است که سری vivo X100 یکی از اولین هایی است که از این تراشه جدید استفاده می‌کند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار