بحث و جدل درباره سلامت جسمی و عقلی بایدن؛ آینده سیاسی بایدن در هاله‌ای از ابهام

بحث و جدل‌ها درباره سلامت جسمی و عقلی رئیس جمهور آمریکا با حادثه زمین خوردن اخیر در مراسم دانشکده نیروی هوایی در کلرادو داغ‌تر شده است. 

افتادن مجدد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و زمین خوردن وی در مراسم فارغ التحصیلی دانشکده نیروی هوایی در کلرادو، به بحث و جدل‌ها در آمریکا درباره سلامت وی بخصوص پس از اعلام نامزدی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری، دامن زده است.

به گزارش روسیا الیوم، داشتن هشتاد سال سن، جو بایدن را به مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا تبدیل کرده و افتادن‌های پی در پی وی پرسش‌ها و تردید‌های زیادی به وجود آورده است. افتادن وی در مراسم فارغ التحصیلی در دانشکده نیروی هوایی که به گفته کاخ سفید وجود یک کیسه پر از ماسه روی سکو باعث آن شد، آخرین مورد از موارد متعدد زمین خوردن‌های بایدن نیست. 

قبل از ماجرای کلرادو نیز دوربین ها، موارد دیگری از زمین خوردن‌های بایدن روی پله‌های هواپیما و از دست دادن تعادل هنگام دوچرخه سواری در یکی از تعطیلات را ثبت کرده اند. وی همچنین در چند مراسم راه را گم کرده و در یکی از آن‌ها هم با "هوا" دست داده است و علاوه بر این در برخی موارد نیز هنگام گفتن اسامی مسئولان خارجی دچار اشتباه شده و مسئولان دولت خود را به دردسر انداخته است. با این حال کاخ سفید هر بار اعلام می‌کند حال رئیس جمهور خوب است، اما به نظر می‌رسد این حرف‌ها برای اطمینان خاطر دادن به افکار عمومی آمریکا کافی نیست. 

حادثه اخیر، بحث و جدل‌ها را درباره سلامت جو بایدن افزایش داده است بخصوص که وی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرده است. به همین علت با توجه به حجم مسئولیت‌هایی که بر عهده دارد و پیامد‌هایی که برای آمریکا یا موارد مربوط به تحولات بین المللی دارد، باب بحث و جدل‌ها در این باره در رسانه‌های آمریکا و جهان باز شده است.

پزشک سابق کاخ سفید: بایدن سلامت لازم را ندارد

در همین حال، رونی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید گفته است: این مرد از لحاظ روانی یا جسمی برای اینکه رئیس‌جمهورمان باشد مناسب نیست و این وضعیت بدی برای ما است. فکر می‌کنم فقدان توانایی فیزیکی و افت بدن او دارد زوال روانی او را که از مدت‌ها پیش شاهد آن بودیم به نحو بارزتری نشان می‌دهد.

نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد سلامت عقلی و جسمی بایدن محل تردید قرار گرفته است و ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند بایدن از سلامت جسمی کافی برای انجام درست مأموریت‌های خود برخوردار نیست. بحث و جدل‌ها در این باره در محافل سیاسی و بخصوص در میان رقبای جمهوریخواه وی داغ‌تر است و حدود ۹۴ درصد از آن‌ها معتقدند سلامت بایدن اجازه بر عهده گرفتن مسئولیت‌های ریاست جمهوری را به وی نمی‌دهد. در همین حال برخی نمایندگان کنگره بار‌ها خواستار بررسی سلامت عقلی وی قبل از نامزدی برای عالی‌ترین مقام در کشور شده اند.

جمهوریخواهان این خواسته‌ها را بر اساس نتایج منفی مدیریت اقتصادی دولت بایدن مطرح می‌کنند. میزان تورم در کشور بالا رفته و کشور تقریبا در آستانه ناتوانی از پرداخت بدهی‌های خود قرار گرفته است. این در حالیست که تا کنون چهل میلیارد دلار برای حمایت تسلیحاتی از نظام اوکراین پرداخت کرده و با سوق دادن اوضاع به سمت رویارویی با روسیه و چین، صلح جهانی را نیز به خطر انداخته است.

بایدن در دوره اول ریاست جمهوری خود شعار "آمریکا بازگشت" را مطرح کرد، اما مخالفان و رقبای وی می‌گویند هرگونه "بازگشتی"، به رئیس جمهوری با درایت و حکیم نیاز دارد که از قدرت و سلامت برخوردار باشد. به این ترتیب با توجه به بحث و جدل‌ها درباره سلامت وی، آینده سیاسی بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و او را در پاییز عمر با احتمال شکستی سنگین روبرو کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۰:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
جو بایدن=رونی کلمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
این بابا مرده متحرکی بیش نیست یهودی های صهیونیست این مترسک را گذاشتن تا هر کاری دلشان میخواهد بکنند کدام ابلهی است که نداند این احمق توانایی اداره کردن یه دکه کوچک را هم ندارد چه برسد به ریاست جمهوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
انصافا این ناقص العقل چطور به شما عقل کلها فشار میاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
مثلا ترامپ عاقله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
خواهشاً قیمت خودرو را دریابید در کمتر از یک سال دنا پلاس از ۲۰۰ میلیون به ۸۰۰ میلیون رسیده یعنی متوسط هر خودرو ۳ تا ۴ برابر شده است، طرح واردات خودرو را که پیشنهاد بود را اجرا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
واردات خودرو توسط خودروسازان !!!!!خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
تو هم هرجا میرسه داغ ماشین داری ! بابا یا دوچرخه بگیر یا همون اسنپ سوار شو خودت و مارو نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
آمریکا چقدر در سیاسیون افول کرده تنزل یافته که ریاستش یک شخص ناتوان ذهنی منصوب کردن البته این انتصاب حاکی از لاوی پشت پرده قوی صهیونیسم و جنگ افروزان حکومت در سایه یانکی ها حکایت داره که مانعی سر راهشون نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اگرگیج و بی عقل بود اکنون در امریکا مردم ار نارضایتی اقتصادی در خیابانها بودند شماها را سرکار گذاشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
بذارید دوره بعدی هم رییس جمهور بشه.آخه یه تعدادی هنوز هست که صداشون کنه و بهشون دست بده. البته کسایی که فقط خودش می بینه.خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
گیجیش هم بقیه را گیج کرده
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
بایدن اگر گیجه و تعادل وثبات نداره اگر روانیه اگر سگ وحشیه اگر زمین میخوره همه بخاطر اینه که آمریکا داره نابود میشه
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
خوبه تو ایران از این حرفا نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اینجا سن مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
از وجود امثال شما كاملا مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۵۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
با همین عقل و حواس پرتیش ،ناقلا جهان را بهم ریخت و با کمترین هزینه غرب و روسیه و تقریبا اکثر جهان را درگیر کرد و همچون جنگهای جهانی خود را دور نگه میدارد
تقریبا میتوان این جنگها را جنگهای جهانی اقتصاد نامید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
احتمالا افسار آمریکا نامحسوس دست اسرائیله وگرنه چطور رئیس جمهور مشنگ براشون مهم نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اینکه جوبایدن عقل سالمی نداره حرفی توش نیست ؟اگرعاقل بودتابحال باموضع گیری سرسختانه طالبان رادرافغانستان مستقرنمیکردوباعث بدبختی افغانهانمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
از دید غرب و امریکا حکام کشورای مهم ؛ هر چقدر نالایق تر باشن بهتره چون منافع غرب بهتر تامین میشه
آخرین اخبار